VCD3113 3D ModellingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ULUSLARARASI FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3113 Üç Boyutlu Modelleme Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. CAN PEKDEMİR
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: The aim of this course is to make an introduction to 3D modelling and computer animation world and to give a basic understanding of “how it works” in 3D animatio. Students will be informed about terms and techniques of 3D modelling and learn to use a 3D software. The relation of 3D modelling between sculpture, painting, architecture, computer games, cinema, music will also be explained in this course.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. To gain an understanding about virtual 3D environment.
II. Practice skills of 3D modelling and texture mapping.
III. Practice skills of basic animation in 3D environment.
IV. Learn to use one of the industry standard 3D softwares.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Week : Introduction to 3D modelling (Basic concepts of 3D modelling and general information about softwares)
2) 2.Week : Starting with 2d shapes
3) 3.Week : Transforming to 3d meshes
4) 4.Week : Polygon modelling 1(objects)
5) 5.Week : Mid term 1
6) 6.Week : Polygon modelling 2(organic)
7) 7.Week : Materials / Shaders
8) 8.Week : Basic Mapping 1
9) 9.Week : Mapping 2
10) 10.Week : Mid Term 2
11) 11.Week : How to create a texture in Photoshop.
12) 12.Week : Introduction to Animation (Basic concepts of 3D animation and general information about softwares)
13) 13.Week : First Animation: Bouncing ball
14) Review

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 11 60
Final 3 24
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak 1
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak 2
4) Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak 2
5) Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek 1
6) Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek 2
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek 3
8) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek 2
9) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek 2
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 1
11) İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 2
12) İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak 2