Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş / Avrupa Tarihine Genel Bir Bakış |
|
2) |
Sivil toplum, Yeni Toplumsal Hareketler ve Yeni Sivil Aktivizm
|
— Snow, D.A, Soule, S. A., and H. Kriesi (2004). Mapping the Terrain. In D. Snow, S. A. Soule and H. Kriesi (eds.), The Blackwell Companion to Social Movements. UK: Blackwell
— Youngs, R. (2017). Introduction. In R. Youngs (Ed.), Global civic activism in flux. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace. Available at https://carnegieeurope.eu/2017/03/17/global-civic-activism-in-flux-pub-68301#intro
|
3) |
Sivil İşbirliği: STK'lar ve Yeni Aktivistler
|
— Glasius, M., and Ishkanian, A. (2015). Surreptitious symbiosis: Engagement between activists and NGOs. Voluntas, 26, 2620–2644.
— Zihnioğlu, Ö. (2018).” The Prospects of Civic Alliance: New Civic Activists Acting Together with Civil Society Organizations”, Voluntas. DOI: https://doi.org/10.1007/s11266-018-0032-9 |
4) |
Dijital Aktivizm
|
— Diamond, L. (2010). ‘Liberation technology’, Journal of Democracy, 21 (3): 69-83.
— A. Breuer, T. Landman and D. Farquhar, (2015). ‘Social media and protest mobilization: evidence from the Tunisian revolution’, Democratization, 22(4): 764–792. |
5) |
Yeni Sivil Aktivizm: Vaka Çalışmaları
|
|
6) |
Aktivizm ve Protestolar
|
— Leetaru, K. (30 May 2014). ‘Did the Arab spring really spark a wave of global protests?’, Foreign Policy.
— The Economist Intelligence Unit (2013). Rebels Without a Cause: What the Upsurge in Protest Movements Means for Global Politics, EIU Report.
|
7) |
Ara Sınav Öncesi Değerlendirme |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Aktivizm ve Demokrasi
|
— Maleki A.,and Hendriks, F. (2015). ‘The Relation Between Cultural Values and Models of Democracy: A Cross-National Study’, Democratization, 22(6): 981–1010.
|
10) |
Sivil Aktivizm için Uluslararası Destek
|
— Agg, C. (2006). Trends in Government Support for Non-Governmental Organizations: Is the “Golden Age” of the NGO Behind Us?, Civil Society and Social Movements Programme Paper Number 23, Geneva, United Nations Research Institute for Social Development.
— L. Whitehead, (2015). ‘International democracy promotion as political ideology: upsurge and retreat’, Journal of Political Ideologies, 20(1): 10–26.
|
11) |
Sağ Akım Aktivizm |
— Shapovalova , N. (2018). The Two Faces of Conservative Civil Society in Ukraine. In R. Youngs (Ed.), The Mobilization of Conservative Civil Society. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace.
Youngs, R. (2017). Introduction. In R. Youngs (Ed.), The Mobilization of Conservative Civil Society. Washington, DC: Carnegie Endowment for International Peace. |
12) |
Sunumlar
|
|
13) |
Sunumlar |
|
14) |
GENEL DEĞERLENDİRME |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |