LOG4437 Humanitarian LogisticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG4437 İnsani Yardım Lojistiği Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET SITKI SAYGILI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY
Dersin Amacı: Lojistik, tedarik zincirlerinin ayrılmaz bir parçasıdır. Ticari zincirlerde, askeri operasyonların bir parçası olarak veya etkinlik lojistiği olarak lojistikle karşılaşmış olabilirsiniz. Sağlık lojistiği veya proje lojistiği gibi özel vakalar duymuş olabilirsiniz. Ancak, insani yardım operasyonları lojistik teriminden neredeyse hiç bahsetmez. Aslında, afetlere ve diğer karmaşık acil durumlara müdahale, karmaşık ve uzmanlaşmış bir tedarik zincirinin parçası olan malların fiziksel akışını ve hizmetlerin sağlanmasını gerektirir.

Bu kurs, Afet Yönetimi ve İnsani Lojistiğin temel kavramlarına bir giriş sağlar. Risk Değerlendirmesi, Afet Yönetim Döngüsü, İnsani Standartlar, koordinasyon, tedarik ve bilgi yönetimi gibi konuları ele alacağız - hepsi aynı soruna çeşitli açılardan bakış açıları sunuyor.

Öğrencilerin gerçek dünya sorunlarına ilişkin farkındalıklarını artırmak için ödevlerde ve sınıf içi tartışmalarda vaka çalışmaları kullanılır. Bu gerçek dünya sorunları, öğrencilere yardım operasyonlarının zorluklarını ve alanı profesyonelleştirme ihtiyacını tanıtır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz:

1. İnsani yardım operasyonlarını tedarik zincirleri olarak görün.
2. Afet yönetim döngüsünü öğrenin.
3. Risk yönetimini afet hazırlığıyla ilişkilendirin.
4. Bilgi yönetimi ve iletişimin önemini kavrayın.
5. Yardım planlarına Minimum İnsani Standartları benimsemeyi öğrenin.
6. Afet yönetim operasyonlarında lojistik profesyonellerine duyulan ihtiyacı anlayın.

Dersin İçeriği

Talimatlar sınıf içinde ve yüz yüze yapılır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları beklenir. Bu nedenle öğrencilerin ders materyalini önceden okuyup izlemeleri önemlidir.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri:
Vaka Çalışması
Ders
Okuma
Tartışma
Bireysel Çalışma
Problem Çözme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Ders
2) Risk Yönetimi Ders
3) Risk Yönetimi Ders
4) Afetler ve Afet Türleri Ders
5) Afet Bölgelerinde Tedarik Zincirleri Ders
6) Stratejik Konular Ders
7) İnsani Tedarik Zincirlerinin Tasarlanması Ders
8) Taktiksel Konular, Afet Farkındalığı, Afet Eğitimi MT Ödevi Son Teslim Tarihi
9) Sosyal Dayanıklılığı ve Yönetişimi Geliştirme Ders
10) Operasyonel Sorunlar, Taşımacılık ve Araç Rotalama Ders
11) Arama ve Kurtarma Operasyonlarını Optimize Etme Ders
12) Afet Bilgi Sistemleri Ders
13) Asgari İnsani Standartlar Ders
14) Her şeyi özetlemek Ders

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aşağıda kısa bir okuma materyali listesi bulunmaktadır; ancak, diğer kaynaklardan da faydalanabilirsiniz.

- Humanitarian Logistics by Rolando Tomasini and Luk van Wassenhove. Palgrave-McMillan
- The Sphere Handbook: Humanitarian Charter and Minimum Standards in Humanitarian Response
- Advances in Public Policy and Administration - Smart Technologies for Emergency Response and Disaster Management by Zhi Liu, Kaoru Ota
- Humanitarian Logistics and Sustainability by Matthias Klumpp, Sander de Leeuw, Alberto Regattieri, Robert de Souza
Diğer Kaynaklar: The following is a short list of reading material; however, you can benefit from other sources.

- Humanitarian Logistics by Rolando Tomasini and Luk van Wassenhove. Palgrave-McMillan
- The Sphere Handbook: Humanitarian Charter and Minimum Standards in Humanitarian Response
- Advances in Public Policy and Administration - Smart Technologies for Emergency Response and Disaster Management by Zhi Liu, Kaoru Ota
- Humanitarian Logistics and Sustainability by Matthias Klumpp, Sander de Leeuw, Alberto Regattieri, Robert de Souza

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 45
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Proje 1 24 24
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. 4
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. 3
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. 3