LOG3206 Silk Road LogisticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3206 İpek Yolunda Lojistik Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Küreselleşmenin tarihçesine de bir bakış atan derste ilk önemli lojistik ağı olan İpek Yolu zenginlikleri, zorlukları ve fırsatları ile beraber tartışılacaktır. Bu örnek üzerinden lojistik ağlarındaki koordinasyon, risk, fırsat ve olasılıklar incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Lojistiğin dünya ticareti üzerindeki önemi ve Türkiyenin jeolojistik önemi

Dersin İçeriği

Tarihi özellikleri olan bu yolda oluşan tedarik zincirinin küreselleşmeye etkileri, yolun doğası gereği ve küreselleşmenin getirdiği zorluklar ve olasılıklar üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İpek Yolu: Tanımı
2) İpek Yolunun Tarihçesi
3) İpek yolu üzerindeki ülkeler
4) İpek yolunun önemi ve taşınan yükler
5) Taşıma modları
6) Kültürel ve Sosyal çeşitlilik
7) Proje dağıtımı
8) Ara-sınav
9) Vakaa çalışması
10) Vakaa çalışması (devam)
11) Proje çalışması
12) Proje sunumları
13) Sunumlar
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çağrı Haksöz, Sridhar Seshadri, Ananth V. Iyer , 2011. Managing Supply Chains on the Silk Road: Strategy, Performance, and Risk, CRC, ISBN 9781439867204.
Diğer Kaynaklar: Mini cases

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Proje 1 45 45
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.