DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG3206 | İpek Yolunda Lojistik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım Grup Çalışması Örnek Olay İnceleme Problem Çözme Bireysel Çalışma Tartışma Proje Hazırlama Okuma Teknoloji Destekli Öğrenme |
Dersin Amacı: | Bu, İpek Yolu'na odaklanarak uluslararası ticaret ve lojistiğin tarihi, teknolojik, kültürel, politik ve ekonomik yönlerini ele alan bir kurstur. Bu kursta, İpek Yolu gibi ticaret yollarının ekonomik faydalarına dayanarak neden var olduğu, teknolojik değişimlerin yardımıyla nasıl genişlediği ve dokundukları toplumlar üzerindeki etkilerinin ne olduğu gibi soruları yanıtlayacağız. Son olarak, tüm bunları akılda tutarak Çin'in mevcut Kuşak ve Yol Girişimini analiz edeceğiz. Kurs, Dünya Ticareti ve ülkelerin ticaret stratejilerine bütünsel bir yaklaşım sunmaya çalışır. Bunu iyice anlamak için, ticaretin uzak yerlerden egzotik malları taşımakla başladığı ilk zamanlardan, bronz gibi stratejik malzemelerin ticaretine ve böylece küresel tedarik zincirlerinin nasıl oluştuğuna kadar başlamak gerekir. Çin gibi ülkeler, ticaretin önemini her zaman anlamış ve bunu ülke stratejilerine dahil etmiştir. Bu nedenle, kurs görünüşte ilgisiz konuların bir listesini sunar ancak her şeyi Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi'ne bağlamaya çalışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapacaksınız: -İnsan toplumlarında işbirliğinin ortaya çıkış nedenlerini, uluslararası ticaretin ve ticaret yollarının varlığını ve bunların hukuk ve etikle ilişkisini görebileceksiniz. -Teknolojik ve yapısal yenilikler ile dünya ticareti arasındaki ilişkiyi anlayacaksınız. -Dünya ticaretinin ve İpek Yolu'nun tarihini öğreneceksiniz. -Günümüz dünya ticaretinin dinamiklerini anlayacaksınız. -Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi hakkında detaylı bilgi edineceksiniz. |
Tarihi özellikleri olan bu yolda oluşan tedarik zincirinin küreselleşmeye etkileri, yolun doğası gereği ve küreselleşmenin getirdiği zorluklar ve olasılıklar üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Taşımacılığın tarihi | |
2) | Taşımacılığın tarihi | |
3) | Erken uygarlıkların ve ticaret yollarının tarihi | HW1 duyuruldu. 1 hafta içinde teslim edilecek |
4) | Erken uygarlıkların ve ticaret yollarının tarihi | |
5) | Çin ve Uzak Doğu Tarihi | |
6) | İpek Yolu'nun erken tarihi | Vize ödevi duyurulmuştur. 2 hafta içinde teslim edilecektir |
7) | Deniz yollarının geliştirilmesi | |
8) | Bugün dünya ticareti | |
9) | Mevcut İpek Yolu | |
10) | Kuşak ve Yol Girişimi | HW2 duyuruldu. 1 hafta içinde teslim edilecek |
11) | Kuşak ve Yol Girişimi | |
12) | Kuşak ve Yol Girişimi | |
13) | Kuşak ve Yol Girişimi | Final ödevi açıklandı. Teslim tarihi son gün. |
14) | Kuşak ve Yol Girişimi |
Ders Notları / Kitaplar: | There’s no one particular textbook for the course. Students are expected to research from various resources. /Ders için belirli bir ders kitabı yoktur. Öğrencilerin çeşitli kaynaklardan araştırma yapması beklenir. Recommended material/Önerilen materyal: -Çağrı Haksöz, Sridhar Seshadri, Ananth V. Iyer , 2011. Managing Supply Chains on the Silk Road: Strategy, Performance, and Risk, CRC, ISBN 9781439867204. -Wikipedia: https://www.wikipedia.org -NHK Documentary on the Ancient Silk Road: https://www.youtube.com/playlist?list=PLILRQ_uVCaoOtZ6Q6egVvUyEMhbN7OG9y -CNA’s Documentary Series on the New Silk Road: https://www.youtube.com/playlist?list=PLbnMTcZEga8RRyTMl4pIAXjQNqsV1xVPM -DW Documentary on the New Silk Road: https://www.youtube.com/watch?v=cUxw9Re-Z-E -Other articles, websites, and videos will be mentioned during the class/Ders sırasında diğer makalelerden, web sitelerinden ve videolardan da bahsedilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6.8 | 95.2 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 151.2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |