İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG3206 | İpek Yolunda Lojistik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu, İpek Yolu'na odaklanarak uluslararası ticaret ve lojistiğin tarihi, teknolojik, kültürel, politik ve ekonomik yönlerini ele alan bir kurstur. Bu kursta, İpek Yolu gibi ticaret yollarının ekonomik faydalarına dayanarak neden var olduğu, teknolojik değişimlerin yardımıyla nasıl genişlediği ve dokundukları toplumlar üzerindeki etkilerinin ne olduğu gibi soruları yanıtlayacağız. Son olarak, tüm bunları akılda tutarak Çin'in mevcut Kuşak ve Yol Girişimini analiz edeceğiz. Kurs, Dünya Ticareti ve ülkelerin ticaret stratejilerine bütünsel bir yaklaşım sunmaya çalışır. Bunu iyice anlamak için, ticaretin uzak yerlerden egzotik malları taşımakla başladığı ilk zamanlardan, bronz gibi stratejik malzemelerin ticaretine ve böylece küresel tedarik zincirlerinin nasıl oluştuğuna kadar başlamak gerekir. Çin gibi ülkeler, ticaretin önemini her zaman anlamış ve bunu ülke stratejilerine dahil etmiştir. Bu nedenle, kurs görünüşte ilgisiz konuların bir listesini sunar ancak her şeyi Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi'ne bağlamaya çalışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapacaksınız: -İnsan toplumlarında işbirliğinin ortaya çıkış nedenlerini, uluslararası ticaretin ve ticaret yollarının varlığını ve bunların hukuk ve etikle ilişkisini görebileceksiniz. -Teknolojik ve yapısal yenilikler ile dünya ticareti arasındaki ilişkiyi anlayacaksınız. -Dünya ticaretinin ve İpek Yolu'nun tarihini öğreneceksiniz. -Günümüz dünya ticaretinin dinamiklerini anlayacaksınız. -Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi hakkında detaylı bilgi edineceksiniz. |
Tarihi özellikleri olan bu yolda oluşan tedarik zincirinin küreselleşmeye etkileri, yolun doğası gereği ve küreselleşmenin getirdiği zorluklar ve olasılıklar üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Taşımacılığın tarihi | |
2) | Taşımacılığın tarihi | |
3) | Erken uygarlıkların ve ticaret yollarının tarihi | HW1 duyuruldu. 1 hafta içinde teslim edilecek |
4) | Erken uygarlıkların ve ticaret yollarının tarihi | |
5) | Çin ve Uzak Doğu Tarihi | |
6) | İpek Yolu'nun erken tarihi | Vize ödevi duyurulmuştur. 2 hafta içinde teslim edilecektir |
7) | Deniz yollarının geliştirilmesi | |
8) | Bugün dünya ticareti | |
9) | Mevcut İpek Yolu | |
10) | Kuşak ve Yol Girişimi | HW2 duyuruldu. 1 hafta içinde teslim edilecek |
11) | Kuşak ve Yol Girişimi | |
12) | Kuşak ve Yol Girişimi | |
13) | Kuşak ve Yol Girişimi | Final ödevi açıklandı. Teslim tarihi son gün. |
14) | Kuşak ve Yol Girişimi |
Ders Notları / Kitaplar: | There’s no one particular textbook for the course. Students are expected to research from various resources. /Ders için belirli bir ders kitabı yoktur. Öğrencilerin çeşitli kaynaklardan araştırma yapması beklenir. Recommended material/Önerilen materyal: -Çağrı Haksöz, Sridhar Seshadri, Ananth V. Iyer , 2011. Managing Supply Chains on the Silk Road: Strategy, Performance, and Risk, CRC, ISBN 9781439867204. -Wikipedia: https://www.wikipedia.org -NHK Documentary on the Ancient Silk Road: https://www.youtube.com/playlist?list=PLILRQ_uVCaoOtZ6Q6egVvUyEMhbN7OG9y -CNA’s Documentary Series on the New Silk Road: https://www.youtube.com/playlist?list=PLbnMTcZEga8RRyTMl4pIAXjQNqsV1xVPM -DW Documentary on the New Silk Road: https://www.youtube.com/watch?v=cUxw9Re-Z-E -Other articles, websites, and videos will be mentioned during the class/Ders sırasında diğer makalelerden, web sitelerinden ve videolardan da bahsedilecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 21 | 21 |
Final | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |