Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. MEHMET SITKI SAYGILI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Görevlisi KEMAL YAŞAR DÖNMEZ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Proje
Ders
Tartışma |
Dersin Amacı: |
Bu derste, uluslararası lojistikte deniz taşımacılığının özellikleri ve önemi ayrıntılı olarak ele alınmaktadır. Bu bağlamda, deniz taşımacılığı politikaları ve ülkelerin ticaret pozisyonları, pazar koşulları, konteyner taşımacılığı, filo ve liman yönetimi, operasyon maliyetleri ve navlun konuları için önemi derinlemesine incelenmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon
Ders Programı İncelemesi
Ve Beklentiler |
|
2) |
Küresel ekonomi ve ticarette deniz taşımacılığı |
Topic 1 |
3) |
Limanlarda kargo ve gemi operasyonları |
Topic 2 |
4) |
Filo yönetimi ve gemi seçimi |
Topic 3 |
5) |
Deniz taşımacılığı pazar yapısı |
Topic 4 |
6) |
Gemi işletme maliyetleri ve yönetimi |
Topic 5 |
7) |
Acentelik-Brokerlik hizmetleri |
Topic 6 |
8) |
Vize sınavı |
Ders yok |
9) |
Liner-Tramp nakliyesi ve fiyat oluşumu |
Topic 7 |
10) |
Konteyner taşımacılığı |
Topic 8 |
11) |
Öğrenci Sunumları |
Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
12) |
Öğrenci Sunumları |
Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
13) |
Öğrenci Sunumları |
Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
14) |
Öğrenci Sunumları |
Sunum listesinde ismi yazılı olan öğrenciler sunumlarını yaparlar. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|