Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı
Deniz ulaşımı ve global ekonomi
Araştırma raporları tanıtımı |
Birinci bölüm
Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.)
|
2) |
Kargo Taşımaıcılığı |
Bölüm 7-8, 17-18
Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology. |
3) |
Deniz, hava ve boru hattı ulaşımı |
|
4) |
Yükleme ve intremodal taşımacılık |
|
5) |
Limanlar ve hinterland ulaşımı |
Bölüm 19
Lumsden, K. R. L. (2007) Fundamentals of logistics, Compendium containing the chapters 1-2; 4; 7-8; 17-19, Division of Transportation and Logistics, Chalmers University of Technology. |
6) |
Döküm yük ulaşımı ve özel kargolar |
Bölüm 11-12
Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.) |
7) |
Deniz araçları ve filo yönetimi ve operasyonu |
|
10) |
Genel kargo ulaştırması - Layner taşımacılığı |
Bölüm 13
Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.) |
12) |
Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme
Yarı-römorkların hinterland ulaşımı
Gemiler ve gemi yapımı |
|
13) |
Avrupa kısa deniz taşımacılığında esneklik ve özelleşme
Yarı-römorkların hinterland ulaşımı
Gemiler ve gemi yapımı |
Bölüm 14-15
Stopford, M. (2009) Maritime Economics, 3rd Edition, Routledge/Taylor and Francis, London. (ISBN: 978-0-415-27558-3, Paperback, 840 p.) |
14) |
Sürdürülebilir deniz ulaşımı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|