İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CEN4135 | Çelik Yapılar | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MESUT NEGİN Dr. Öğr. Üyesi DİLRÜBA ÖZMEN ERTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | - Öğrencilere çelik yapıların analiz ve tasarım teorilerini ve uygulamalarını tanıtmak. - Çelik elemanların ve sistemlerin davranış ve tasarım anlayışı ile öğrencileri geliştirmek. - Öğrencileri, çelik elemanların tasarımında en son endüstri standardı formülleri, tabloları, tasarım kılavuzları ve bilgisayar yazılımlarını etkin bir şekilde kullanmaya hazırlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Çelik yapıların tasarım kavramları ve felsefeleri - Çekme elemanların analizi ve tasarımı - Basınc elemanların analizi ve tasarımı - Kirişlerin analizi ve tasarımı - Kolonların analizi ve tasarımı - Kiriş-Kolonların analizi ve tasarımı |
Bu ders, çelik yapı elemanlarının davranış ve tasarımını, limit durumu tasarım konseptine (LRFD) göre tanıtmak için tasarlanmıştır. Ana konular: Çekme ve basınc elemanlarının davranışı ve tasarımı, yanal olarak tutturulmuş veya tutturulmamış kirişler davranışı ve tasarımı, kiriş-kolonlar davranışı ve tasarımı ve bağlantıların tasarımı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Yapısal Çelik Tasarımında Kavramlar | |
3) | Çekme elemanları | |
4) | Çekme elemanları, (devam) | |
5) | Basınc elemanları | |
6) | Basınc elemanları (devam) | |
7) | Kirişler | |
8) | Kirişler (devam) | |
9) | Tekrar | |
10) | Kirişler (devam) | |
11) | Kiriş-Sütunlar | |
12) | Kiriş-Sütunlar (devam) | |
13) | Basit Bağlantılar | |
14) | Basit Bağlantılar (devam) |
Ders Notları / Kitaplar: | W.T. Segui, “Steel Design”, Cengage Learning, 6th Edition |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 1 |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |