FTV4991 New Wave CinemasBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4991 Yeni Akım Sinemalar Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı dünyada 1950'lerden sonra gelişen yeni dalga sinemaları metinlerarası bir perspektifle değerlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
i. dünyadaki yeni dalga sinemalar hakkında bilgi edinir.
ii. farklı ülkelerin yeni dalga sinemalarıyla dönemin tarihsel, politik ve kültürel koşulları arasında bağlantılar kurabilir.
iii. filmlerden yola çıkarak yaratıcı tartışmalar yapabilir.
iv. filmleri farklı teorik perspektiflerden okumayı öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu derste, 1950'lerden sonra dünyada gelişen yeni dalga sinemaların sosyo-kültürel, tarihsel ve ideolojik bağlamı üzerine odaklanılmaktadır. Her dalgadan seçilen filmlerin anlatı yapıları ve içerikleri farklı kuramsal perspektiflerden değerlendirilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Tanışma
2) Yeni Dalganın Politikası: Fransız Yeni Dalgası Film: Jean-Luc Godard - Pierrot le Fou
3) Sanatsal Dışavurum ve Yeni Alman Sineması Film: Wim Wenders - Paris Texas (1984)
4) İngiliz Özgür Sineması: Kızgın Adamlar Film: Lindsay Anderson - If... (1968)
5) Sosyalist Devlet ve Çek Yeni Dalgası Film: Jaromil Jires - The Joke (1969)
6) Çöpün Estetiği ve Brezilya Yeni Sineması Film: Glauber Rocha - Terra em Transe (1967)
7) Üçüncü Sinema Film: Fernando Solanas - Sur (1988)
8) Eleştirmen Olarak Yönetmen: Japon Yeni Dalgası Film: Nagisa Oshima - Night and Fog in Japan (1960)
9) Bellek ve Arzu: Çin Beşinci Nesil Film: Tian Zhuangzhuang - The Blue Kite (1993)
10) Gündelik Hayatın Şiiri: İran Yeni Dalgası Film: Jafar Panahi - This is not a Film
11) Paralel Sinema: Hint Yeni Dalgası Film: Satyajit Ray - The Apu Trilogy Pather Panchali (1955)
12) Gerçekçi Hayat Hikayeleri: Tayvan Yeni Dalgası Film: Tsai Ming-Liang- Rebels of the Neon God (1992)
13) Postmodernizm ve Sinema: Yeni Hollywood Film: Woody Allen - Whatever Works (2009)
14) Bellek ve Aidiyet: Yeni Türkiye Sineması Film: Nuri Bilge Ceylan - Bir Zamanlar Anadolu'da Zeki Demirkubuz - Üçüncü Sayfa

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 8 8
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.