İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3982 | Sanat ve Bellek | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin çağdaş toplumdaki bellek ve kolektif/kültürel bellek anlayışlarına sanat ürünlerinin tartışılması aracılığıyla eleştirel bir bakış kazanmalarını hedeflemektedir. Öğrencilerin kimlik, modernite ve adalet kavramları ekseninde farklı hatırlama biçimleri ve farklı bellek anlayışları hakkında bilgi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i. Belleğe farklı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olacaklar ii. Bellek kuramlarını öğrenecekler iii. Farklı anlatı biçimleriyle bellek ilişkisini çözümleme becerisi kazanacaklar iv. Modern hatırlama rejimi konusunda bilgi edinecekler v. Zaman, mekan, ulus, modernite gibi kavramları hatırlama ekseninde düşünme yetisi kazanacaklar vi. İletişim araçları, sanat, mimari, sinema ve fotoğrafı bellek anlayışı ekseninde çözümleyebileceklerdir. |
Bu derste, bellek ve hatırlama meseleleri sosyo-ekonomik, kültürel ve sanatsal boyutlarıyla ele alınmaktadır. Hatırlama ve unutma ile ilgili sorular sinema, sanat, mimari, edebiyat, fotoğraf ve tarih ekseninde tartışılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bellek çalışmalarına giriş | |
2) | Bellek ve Tarih Hatırlamanın Önemi | |
3) | Kolektif Bellek Halbwachs'ın Kolektif Bellek Kuramı ve kültürel ürünler üzerine tartışma | |
4) | Tarih ve Kişisel Bellek Travma Anıları üzerine tartışma | Travma edebiyatı üzerine okuma |
5) | Ulus ve Hatırlama | Julian Barnes'ın İngiltere İngiltere'ye Karşı adlı kitabı okunacak |
6) | Zaman ve Hatırlama | Zaman ve hatırlama ile ilgili sanatsal ve/veya kültürel ürünlerden örnekler bulunacak. |
7) | Mekan ve Hatırlama | |
8) | Modernite ve Hatırlama | |
9) | Sergi Ziyareti ve Sergi Üzerine Tartışma | |
10) | Bellek Alanları | Okuma: Pierre Nora - Bellek Mekanları |
11) | Bellek Alanları: Tarihsel Alanlar, Müzeler, Anma Mekanları | Bir bellek alanını ziyaret |
12) | Sinema, Fotoğraf ve Bellek | Alain Resnais'nin Last Year at Marienbad film izlenecek |
13) | Sanat, Mimari ve Bellek | |
14) | Medya ve Hatırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | George Bataille - Slaughterhouse Museum Jonathan Boyarin - Remapping Memory Crang&Thrift - Thinking Space Jacques Derrida - On Cosmopolitanism and Forgiveness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer | 2 | 8 | 16 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | |
2) | İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder. | |
3) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
4) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
5) | Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
6) | İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir. | |
7) | İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar. | |
8) | Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. | |
9) | İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar. | |
10) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
11) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. | 2 |