DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3982 | Sanat ve Bellek | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin çağdaş toplumdaki bellek ve kolektif/kültürel bellek anlayışlarına sanat ürünlerinin tartışılması aracılığıyla eleştirel bir bakış kazanmalarını hedeflemektedir. Öğrencilerin kimlik, modernite ve adalet kavramları ekseninde farklı hatırlama biçimleri ve farklı bellek anlayışları hakkında bilgi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i. Belleğe farklı yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olacaklar ii. Bellek kuramlarını öğrenecekler iii. Farklı anlatı biçimleriyle bellek ilişkisini çözümleme becerisi kazanacaklar iv. Modern hatırlama rejimi konusunda bilgi edinecekler v. Zaman, mekan, ulus, modernite gibi kavramları hatırlama ekseninde düşünme yetisi kazanacaklar vi. İletişim araçları, sanat, mimari, sinema ve fotoğrafı bellek anlayışı ekseninde çözümleyebileceklerdir. |
Bu derste, bellek ve hatırlama meseleleri sosyo-ekonomik, kültürel ve sanatsal boyutlarıyla ele alınmaktadır. Hatırlama ve unutma ile ilgili sorular sinema, sanat, mimari, edebiyat, fotoğraf ve tarih ekseninde tartışılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bellek çalışmalarına giriş | |
2) | Bellek ve Tarih Hatırlamanın Önemi | |
3) | Kolektif Bellek Halbwachs'ın Kolektif Bellek Kuramı ve kültürel ürünler üzerine tartışma | |
4) | Tarih ve Kişisel Bellek Travma Anıları üzerine tartışma | Travma edebiyatı üzerine okuma |
5) | Ulus ve Hatırlama | Julian Barnes'ın İngiltere İngiltere'ye Karşı adlı kitabı okunacak |
6) | Zaman ve Hatırlama | Zaman ve hatırlama ile ilgili sanatsal ve/veya kültürel ürünlerden örnekler bulunacak. |
7) | Mekan ve Hatırlama | |
8) | Modernite ve Hatırlama | |
9) | Sergi Ziyareti ve Sergi Üzerine Tartışma | |
10) | Bellek Alanları | Okuma: Pierre Nora - Bellek Mekanları |
11) | Bellek Alanları: Tarihsel Alanlar, Müzeler, Anma Mekanları | Bir bellek alanını ziyaret |
12) | Sinema, Fotoğraf ve Bellek | Alain Resnais'nin Last Year at Marienbad film izlenecek |
13) | Sanat, Mimari ve Bellek | |
14) | Medya ve Hatırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | George Bataille - Slaughterhouse Museum Jonathan Boyarin - Remapping Memory Crang&Thrift - Thinking Space Jacques Derrida - On Cosmopolitanism and Forgiveness |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer | 2 | 8 | 16 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |