Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bellek çalışmalarına giriş |
|
2) |
Bellek ve Tarih
Hatırlamanın Önemi |
|
3) |
Kolektif Bellek
Halbwachs'ın Kolektif Bellek Kuramı ve kültürel ürünler üzerine tartışma |
|
4) |
Tarih ve Kişisel Bellek
Travma Anıları üzerine tartışma |
Travma edebiyatı üzerine okuma |
5) |
Ulus ve Hatırlama |
Julian Barnes'ın İngiltere İngiltere'ye Karşı adlı kitabı okunacak |
6) |
Zaman ve Hatırlama |
Zaman ve hatırlama ile ilgili sanatsal ve/veya kültürel ürünlerden örnekler bulunacak. |
7) |
Mekan ve Hatırlama
|
|
8) |
Modernite ve Hatırlama |
|
9) |
Sergi Ziyareti ve Sergi Üzerine Tartışma |
|
10) |
Bellek Alanları |
Okuma: Pierre Nora - Bellek Mekanları |
11) |
Bellek Alanları: Tarihsel Alanlar, Müzeler, Anma Mekanları |
Bir bellek alanını ziyaret |
12) |
Sinema, Fotoğraf ve Bellek |
Alain Resnais'nin Last Year at Marienbad film izlenecek |
13) |
Sanat, Mimari ve Bellek |
|
14) |
Medya ve Hatırlama |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|