Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, ders hakkında ön bilgilerin verilmesi |
|
2) |
Grunig'in Mükemmelik Teorisi |
Öğrencilere bir hafta önce konuyla ilgili dağıtılan okumalar |
3) |
Halkla İlişkiler Modelleri
Çift yönlü simetrik halkla ilişkilere eleştiriler |
Öğrencilere bir hafta önce konuyla ilgili dağıtılan okumalar |
4) |
Antony Gramsci'nin Hegemonya kavramı. Kavramın Halkla İlişkiler ve Simetrik İletişim ile ilişkisi. |
Öğrencilere bir hafta önce konuyla ilgili dağıtılan okumalar |
5) |
Aktivizm/Toplumsal Haraketler
Yeni model aktivizm: Slaktivizm
2020 Aktivizm Raporu |
New Activism: 2020 Global Communication Report of USC Annenberg Center for PR, isimli raporu öğrenciler önceden okuyup derse gelecekler |
6) |
Aktivizm ve Halkla İlişkiler ile ilgli 2 örnek vaka çalışması |
Lego/Shell-Greenpeace Case
TATE Modern/BP Liberate TATE isimli makaleler |
7) |
Ara sınav |
Derste tartışılan bütün okumalar çalışılmış olmalı |
8) |
Feminist teoriler
Halkla İlişkilerde feminist değerler
Halkla İlişkilerde kadın: Problemler ve fırsatlar |
Feminist Values in Public Relations
Women in Public Relations: Problems and Opportunities isimli makaleler |
9) |
Halkla İlişkiler ve kültür ilişkisi. Toplumsal kültür ve kurumsal kültür |
"Societal Culture and Public Relations"
"Corporate Culture and Public Relations" isimli makaleler
|
10) |
Modernizm ve Postmodernizm
Postmodernizmde Halkla İlişkiler |
"Postmodernity, Postmodernism and Public Relations"
"A Postmodern view of PR: Sign and Reality" isimli makaleler |
11) |
Etik teoriler
Halkla İlişkilerde Etik |
"Public Relations Ethics: An Overview and Discussion of Issues fort he 21st Century"
"Ethics in Public Relations" isimli makaleler |
12) |
Halkla İlişkiler ve Pazarlama Uygulamaları
Halkla ilişkiler ve pazarlamanın mükemmellik teorisindeki ilişkileri |
"Public Relations and Marketing Practices"
"The Relationship Between Public Relations and Marketing in Excellent Organizations" isimli makaleler |
13) |
Demokrasi ve sosyal medya: Halkla ilişkilerin rolü |
|
14) |
Wrap-up for the semester and information for final exam |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
4 |
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
1 |
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
3 |
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
2 |
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
1 |
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
1 |
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
2 |
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
3 |
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
1 |
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
2 |
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
5 |
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
1 |
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
2 |
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
5 |