PRL2123 Creativity and Critical ThinkingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL2123 Yaratıcılık ve Eleştirel Düşünce Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler, yaratıcılığı ve ilgili kavramları daha yakından tanıyacaklardır. Bu dersin temel amacı, öğrencilere yaratıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazandırarak, öğrencilerin profesyonel yaşamlarında fikir üretme ve problem çözme konularında kendilerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Yaratıcılığı tanımlayabileceklerdir
II. Yaratıcı olma anlayışlarını geliştirebileceklerdir
III. Yaratıcı düşünme sürecini tartışabileceklerdir
IV. Yaratıcı düşünme tekniklerini uygulayabileceklerdir
V. Eleştirel düşünmeyi tanımlayabileceklerdir
VI. Eleştirel düşünme model ve tekniklerini anlayabileceklerdir
VII. Kişilerde yaratıcılığın ve eleştirel düşünmenin gelişmesini ve değerlendirilmesini etkileyen faktörleri analiz edebileceklerdir
VIII. Yaratıcılığın ve eleştirel düşünmenin önündeki engelleri (içsel ve dışsal) anlayabileceklerdir
IX. Bir tartışmadaki rakip argümanları değerlendirebileceklerdir
X. Ahlaki, politik ve bilimsel argümanlardaki mantıksal yanlışlıkları tespit edebileceklerdir
XI. Akıl yürütme ilkelerini kullanarak doğru argümanlar oluşturabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste yaratıcılık, yaratıcı süreç, eleştirel düşünme modelleri ve teorileri incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, dersin amaç ve içeriklerinin açıklanması
2) Yaratıcılığın tarihi ve yaratıcılığa farklı yaklaşımlar
3) Yaratıcılığın ilkeleri- Fikirler nasıl ortaya çıkar?
4) Yaratıcılığı geliştirmek ve yaratıcı düşünmenin önündeki engeller
5) Yaratıcı düşünme stratejileri ve teknikleri
6) Yaratıcı düşünme süreci
7) Ara sınav için hazırlık
8) Yaratıcılığın değerlendirilmesi ve eleştirel düşünmeye giriş
9) Eleştirel düşünmenin ilkeleri
10) Argümanlar, gerekçelendirmeler ve açıklamalar
11) Eleştirel düşünme modelleri ve teknikleri
12) Analitik problem çözme ve argümanları analiz etme
13) Öğrenci proje sunumları
14) Dersin gözden geçirilmesi, finale hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Nussbaum, B. (2013). Creative Intelligence: Harnessing the Power to Create, Connect and Inspire. New York: Harper.
2) Sawyer, K. (2013). Zig Zag: The Surprising Path to Greater Creativity. San
Francisco: Jossey-Bass.
3) Micheal Michalko (2001). Cracking creativity: the secrets of vreative genius
Diğer Kaynaklar: 1) Sternberg R.J.& LubartT.I.The Concept of Creativity: Prospects and Paradigms. In Handbook of Creativity, Sternberg R. J. (ed.), Cambridge Univ. Press. 1999.
2) Albert, R.S. & Runco, M. A. A History of Research on Creativity. In Handbook 1999.
3) Amabile,T.“The Social Psychology of Creativity: A Componential Conceptualization,” The Journal of Personality and Social Psychology, 1983, pg.357-376.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 104
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 5
Toplam İş Yükü 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 2
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 1
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 1
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 4
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 2
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 3
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 2
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 2
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 1
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 3