Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Trafik Hukuku -
Belgeler-Yurt dışında
araç kullanma
Yurt İçinde ve
Dışında Araç
Kullanma-kiralama-
Kaza
tespiti-Sigorta ve
hukuk –Dikkat
edilmesi
gerekenler.
Eğitim Videosu ve
Tartışma.
|
|
1) |
Giriş, Syllabus-
Konuya ait istatistik
bilgiler, Trafik
kazaları
Trafik Yol Güvenliği
ile ilgili neler
öğreneceğiz.
Dersin önemi. Biz
ne kadar biliyoruz.
Eğitim Videosu, Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
2) |
Sürücü Eğitimi
Türkiye'de ve
Dünyada :)
Direksiyon Sınav ve
Stajyer Sürücü
Sürüş Eğitiminde
Türkiye’nin
Dünyadaki yeri.
Kendimizi tanıma.
Eğitim Videosu.
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
3) |
Sürücü sağlığı - İnsan
Faktörü (Göz-Beyin-
Oksijen-Algılama)
Kazaların % 95
sürücü tarafından
yapılıyorsa !Sürücü
sağlığı .Algılama.
Eğitim Videosu.
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
4) |
Kaza Anı- Kaza yeri
önlemleri ve Kazada
yapılması
gerekenler. İlk
Yardım
Kaza anında neler
yapmalı.
Haklarımız ve
Tutanaklar. Trafik
kazalarında İlk
Yardım
Eğitim Videosu ve
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
5) |
Araç Bakımı-
Göstergeler-
Lastikler- Direksiyon
ve Fren sistemi-
Aydınlatma-
Periyodik Bakımlar
Sürücünün araç
hakkında
bilmesi gerekenler
Quiz1: 8 Mart 09.00 –
11 Mart 00.00 |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
6) |
Hız- Araç geçme-
Virajlar
En Önemli kaza
nedenlerinden
Arkadan Çarpma
ve Araç Geçme
Eğitim Videosu ve
Tartışma. |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
7) |
Kavşaklar- Asli Kusur En Önemli kaza
nedenlerinden
Kavşaklar ve Asli
Kusur
Quiz2: 22 Mart 09.00
– 25 Mart 00.00 |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
8) |
Gece Sürüşü- Kaygan
Yol- (Karlı ve yağışlı
hava)- Sıcak hava
Değişik Hava-Yol
şartları ve gece
Sürüşü
Quiz3: 28 Mart 09.00
– 01 Nisan 00.00 |
|
9) |
Diğer sürücülerin
yaratacağı Tehlikeler
Kazaya neden
Diğer Faktörler
(kazaya neden
olabilecek Diğer
Sürücüler)
1. Ara Sınav: 5 Nisan
09.00 – 8 Nisan 00.00 |
|
10) |
Arazide araç
Kullanmak (Off
Road) Arazi Araçları
Her koşulda
Arazide Araç
Kullanmak
Eğitim Videosu ve
Tartışma. |
|
11) |
Motosikletler ve
Sürüş Güvenliği
Motosiklet - Giysi
Donanımı ve
Güvenli Sürüş
Quiz4: 19 Nisan 09.00
– 22 Nisan 00.00 |
|
12) |
Büyük Araçlar- SRC
belgeleri-Otobüs-
Kamyon ve Tanker
Büyük Araçlar.
Kara yolu Yük ve
Yolcu Taşımacılığı |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
13) |
Trafikte Yol
Güvenliği Özet
Trafikte Yol
Güvenliği Özeti
2. Ara Sınav: 3 Mayıs
09.00 – 6 Mayıs 00.00 |
|
14) |
Trafik Hukuku -
Belgeler-Yurt dışında
araç kullanma-
Yurt İçinde ve Dışında
Araç Kullanmakiralama-
Kaza
tespiti-Sigorta ve
hukuk –
Dikkat edilmesi
gerekenler.Eğitim Videosu ve
Tartışma |
Genel bilgi ve ilgili kaynaklar. |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Sınav Çalışmaları. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
4 |
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
4 |
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|