Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
History of Religions’a giriş, temel konular ve kaynaklar. |
|
2) |
Dinlerin kökenine dair teoriler. |
|
3) |
Dinlerin ortak özellikleri. |
|
4) |
Hinduizm’e giriş: dönemleri ve kutsal kitapları. |
|
5) |
Hinduizm’in temel inançları, tanrı inancı, kast sistemi, avatar, yoga, kurtuluş doktrini ve temel kavramlar. |
|
6) |
Budizm’e giriş: Buda’nın hayatı, Hinduizm’e bakışı, kutsal kitapları. |
|
7) |
Budizm’in temel öğretileri, tanrı inancı meselesi, 4 temel hakikat, 8 dilimli yol, nirvana, temel kavramlar. |
|
8) |
Midterm |
|
9) |
Yahudiliğe giriş: İbrani, İsrail, Yahudi kavramları. Kutsal kitapları. |
|
10) |
Yahudiliğin temel inançları, ibadetleri, bayramları, mezhepleri. |
|
11) |
Hırstiyanlığa giriş: Hıristiyanlığın ortaya çıkışı, Hz. İsa, kutsal kitapları. |
|
12) |
Hıristiyanlığın temel inançları, teslis doktrini, ibadetleri, bayramları, mezhepleri. |
|
13) |
İslam’a giriş: Hz. Muhammed’in hayatı, Kur’an ve hadisler. |
|
14) |
İslam’ın temel inançları, ibadetler, mezhepler. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|