İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CEN3011 | Karayolu Mühendisliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET SERHAN KIRLANGIÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DİLRÜBA ÖZMEN ERTEKİN |
Dersin Amacı: | 1. Ulaştırma sistemleri tasarımı, planlaması ve analizinde kullanılacak araçları ve metotları tanıtmak 2. Yol projelendirmesini plan ve tasarımın tüm detaylarını içerecek şekilde öğretmek 3. Ulaştırma planlamasının temellerini anlatmak 4. Trafik mühendisliği tasarım ve problemlerini tanıtmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Yol tasarımının adımlarının öğrenmek Ulaştırma tesisleri tasarımında sürücü, yol ve araçlar arasındaki dinamiği anlamak Profesyonal proje hazırlama ve sunmayı öğrenmek Ulaştırma planlamasındaki adımları anlamak |
Ulaştırma sistemleri özellikleri, trafik mühendisliği, trafik operasyonları, ulaştırma planlaması, yol geometril tasarımı, kaplama tasarımı, yol güvenliği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Karayolu ve taşıt performansı | |
3) | Karayolu ve taşıt performansı | |
4) | Karayollarının geometrik tasarımı | |
5) | Karayollarının geometrik tasarımı | |
6) | Karayollarının Geometrik Tasarımı | |
8) | Karayollarının Geometrik Tasarımı | |
9) | Review | |
10) | Trafik akış model ve denklemleri | |
11) | Karayolu Kapasitesi ve Hizmet Düzeyi Analizleri | |
12) | Karayolu Kapasitesi ve Hizmet Düzeyi Analizleri | |
13) | Karayolu ulaşım talep tahmini modelleri, güncel konular; ITS, Impacts, GIS | |
14) | Karayolu ulaşım talep tahmini modelleri, güncel konular; ITS, Impacts, GIS |
Ders Notları / Kitaplar: | Transportation Engineering & Planning by Papacostas and Prevedouros |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 1 |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |