DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1615 | Algı Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN UYSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Algı yönetimi, günümüzde kendisini birçok alanda gösteren, özellikle kurumlar açısından hem kurum içi hem de kurum dışı etkileşimlerinde önem taşıyan konulardan biridir. Bu dersin amacı algı yönetimi ve unsurlarını tanıtmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz: 1. Algı ve biliş ve eylem hakkında iç görü kazanmak 2. Algı yönetimi ve tutum değişikliği yapabilmek 3. Algı ile ilgili psikolojik ve sosyolojik kavramlara atıfta bulunarak iletişim konularını tartışabilmek 4. İkna ve halkla ilişkiler, tanıtım ve propagandayı tanımlamak 5. Kamuoyunu anlayın ve izleyiciyi analiz etmek 6. Algı yönetimi ile medya arasındaki ilişkiyi çözümlemek 7. Kurumsal algı yönetimini tanımlamak |
Derste; algı, eylem, ikna tanımlamaları yapılarak , imaj ve algı ilişkisi, iletişimde algı, algı yönetiminin temel kuralları, örgütsel yönetim tanımlaması, örgütsel algı yönetimi, kriz ve örgütsel algı yönetimi konuları ele alınacaktır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, grup çalışması, örnek inceleme, problem çözme, ,tartışma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Algı nedir - George Gerbner İletişim Modeli | |
2) | Duyuların çeşitliliği - Algı ve biliş | |
3) | Algı ve eylem - İkna | |
4) | Paydaşlar, Hedef kitle - İletişim türleri | |
5) | İmaj ve algı ve İlişki ve iletişim | |
6) | Slogan ve mesaj-3P Propaganda, Halkla İlişkiler, Tanıtım | |
7) | Algı yönetiminin temel kuralları | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Örgütsel yönetimin tanımlanması | |
10) | Örgütsel Algı Yönetiminin Boyutları | |
11) | Örgütsel Algı Yönetiminin Bileşenleri | |
12) | Kriz Olaylarından Sonra Örgütsel Algı Yönetimi | |
13) | Gelişen Tartışmalar Sırasında Örgütsel Algı Yönetimi | |
14) | Final için genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | It will be given by the lecturer |
Diğer Kaynaklar: | 1.Perception Management How to Manage Communication in Turkey, Ali Saydam, Remzi Kitabevi, 2013 2.Organisational Perception Management, Kimberly D. Elsbach, VitalSource Bookshelf, Taylor & Francis, 2014. 3.Perception: The Basics. Bence Nanay. Available from : Vital Source Bookshelf, Taylor & Francis, 2024. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. | 1 |
2) | Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
3) | Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. | 1 |
4) | Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. | 1 |
5) | Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. | 1 |
6) | Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. | 1 |
7) | Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. | 1 |
8) | Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. | 1 |
9) | Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. | 1 |
10) | Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. | 1 |
11) | Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. | 1 |
12) | Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak | 1 |
13) | Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. | 1 |
14) | Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. | 1 |
15) | Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. | 1 |
16) | Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. | 1 |