BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0613 | Seçimler ve Kampanya Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerimiz ülke meseleleri ile daha yakından ilgilenecek, bilinçli seçmen olmanın önemini öğrenecek, iletişim/reklamın ikna üzerindeki yoğun etkisini görecektir. Siyasal iletişim kampanya danışmanlığı aynı zamanda öğrencilerimiz için yeni bir kariyer alanı olarak da öne çıkmaktadır. Bu ders farkındalık oluşturarak öğrencilerimizin bu alana yönelmelerini de sağlayabilecektir. Bu ders, seçim süreci esnasındaki siyasal davranışları, siyasal kampanyalarda kullanılan stratejileri ve söz konusu kampanyaların yönetimini açıklamak ve tartışmak amacıyla tasarlanmıştır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci siyasal iletişimdeki temel nosyon ve teorileri tanır. Öğrenci, bir siyasal iletişim kampanyasının temel bileşenlerini bilir Öğrenci, ekip çalışması içinde bir siyasal iletişim kampanyası tasarlar. Seçmen davranışı üzerine teorileri anlayacak Siyasal katılım ve partizanlık altında yatan psikososyal faktörleri tartışabilecek Siyasal araştırmalar için öğrendiği metodolojileri uygulayabilecek İkna yöntemlerinin seçim kampanyalarında nasıl kullanıldığını belirleyebilecek ve tartışabilecek Siyasal bir kampanya tasarlayabilecek ve yönetebilecek |
Seçimler ve Kampanya Yönetimi dersi, seçim süreçlerini ve kampanya yönetimini detaylı bir şekilde ele almayı hedefler. İlk bölümde, temel kavramlar ve siyasi ideolojiler üzerine yoğunlaşılır. Bu kapsamda, seçim sistemlerinin tarihsel gelişimi, kampanya stratejilerinin teorik temelleri ve bu süreçlerde etkili olan ideolojik faktörler tartışılır. Öğrenciler, bu kavramların seçim süreçleri üzerindeki etkilerini analiz etme becerisi kazanacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEP0613 Dersine giriş | Tanışma – Syllabus Tanıtımı |
2) | Temel Kavramlar / Siyasi İdeolojiler | |
3) | Seçim Sistemleri / Parti Sistemleri | |
4) | Seçmen Katılım Düzeyleri & Davranış Modelleri | |
5) | Siyasal İletişim & Propaganda | |
6) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1950 -1970) | |
7) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1970 -1990) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (1990-2002) | |
10) | Türkiye’deki Siyasi Partilerin Kampanya Şarkıları ve Afişleri (2002-2024 | |
11) | Öğrenci Sunumları | |
12) | Öğrenci Sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Siyasal İletişim, Prof. Dr. Aysel Aziz – Nobel Yayınları |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |