REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4113 | Siyasal İletişim | Bahar |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders siyaset bilimi alanında temel kavramları tartıştıktan sonra siyasi aktörlerin, halkın ve medyanın gündelik siyasette ve siyasi kriz anlarında nasıl etkileşim içine geçtiklerini irdeler. Bu etkileşimi incelerken, gündemin nasıl belirlendiğini çalışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Siyaset bilimi alanında temel kavramlara hakim olmak. Gündemin nasıl belirlendiği anlamak. Siyasi aktörlerin, halkın ve medyanın gündelik siyasette ve siyasi kriz anlarında nasıl etkileşim içine geçtiklerinı anlamak. |
Bu etkileşimi kuramsal bir biçimde çalıştıktan sonra öğrencilerin saha çalışması yapması beklenir. Bu saha çalışması katılımcı gözlemci araştırma ve derinlemesine mülakatlardan oluşur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | yok |
2) | Siyaset İletişimi nedir? | Perloff, 3-46 |
3) | The study of political communication | Perloff, 46-73 |
4) | Media and political knowledge | Perloff, 73-95 |
5) | Contemporary political socialisation | Perloff, 95-117 |
6) | Gündem Belirleme | Perloff, 119-136 |
7) | Agenda building | Perloff, 136-155 |
8) | Framing | Perloff, 155-180 |
9) | Behind political news | Perloff, 180-207 |
10) | Unpacking political news | Perloff, 207-233 |
11) | Communication and the election campaign | Perloff, 233-257 |
12) | Communication and the election campaign | Perloff, 257-316 |
13) | Communication and the election campaign | Perloff, 317-364 |
14) | sunumlar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Perloff, Richard (2014) The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age. New York: Routledge |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | 1 | % 50 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Arazi Çalışması | 8 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Proje | 1 | 10 |
Ödevler | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |