İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT6020 | İkinci Dil Ediniminde İleri Düzey Seminer | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. DERİN ATAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bireysel farklılıklara dair kavramları ve ikinci dil öğreniminde bireysel farklılıkların rolünü incelemek, güncel araştırmaları incelemek ve nasıl geliştirilebileceğine dair eleştirel bakış açısı ortaya koymaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İkinci dil edinimi ve uygulamalarında temel kavramları tanıma 2.İkinci dil ediniminde araştırmaları ve teorik ilkeleri anlama 3. Dil öğretme sürecinde en önemli ikinci dil edinimi bulgularını yorumlama 4.Öğretme uygulamalarına katmak için, ikinci dil edinimi ilkeleri ve öğretme arasında bağlantı kurma becerisi geliştirme 5.İkinci dil edinimi alanında kendi seçtikleri bir konuda araştırma yapma ve rapor yazma |
İleri seviyede İkinci Dil Edinimi ve yabancı dil pedagojisi için tasarlanan bu ders, ikinci dil öğrenmenin sınıftaki sosyal ve psikolojik süreçlerine odaklanmaktadır. Ders dört kısımdan oluşmaktadır. İlk kısım İkinci Dil Edinimindeki temel konu ve görüşleri ele alır. İkinci kısım birkaç konuyu daha derinlemesine incelemek şansı elde etmek için araştırma konuları adına verilen derslerdir. Üçüncü kısım, öğrenciler tarafında anlatılan ders sunumlarından oluşmaktadır. Son kısım, dil sınıflarına ikinci Dil Ediniminin entegre edilmesi için eylem araştırması yapılmasını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Ders programının ve ödevlerin incelenmesi İkinci Dil Edinimi konuları | Okumalar |
2) | Yaş, diller arası etkileşimler ve dilsel çevre | Okumalar |
3) | Biliş, dilin gelişimi, yabancı dile yatkınlık | Okumalar |
4) | İkinci dil ediniminde motivasyon ve istek | Okumalar |
5) | İkinci dil öğrenmenin sosyal boyutları | Okumalar |
6) | İkinci dil ediniminde bilgi kuramıyla ilgili konular | Okumalar |
7) | İkinci dil öğreniminde bireysel farklılıklar | Okumalar |
8) | İkinci dil ediniminde fosilleşme | Okumalar |
9) | İkinci dil ediniminde girdi ve etkileşim | Okumalar |
10) | İkinci dil ediniminde girdi ve çıktı hipotezleri | Okumalar |
11) | Sınıfta ikinci dil öğrenimi | Okumalar |
12) | Konu sunumları | Araştırma |
13) | Konu sunumları | Araştırma |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | De Bot, K., W. Lowie, & M. Verspoor. (2005). Second language acquisition. An advanced resource book. London: Routledge. Doughty, C.J., & M.H. Long. (2003). The handbook of second language acquisition. Oxford: Blackwell Publishing. Gass, S. M., & L. Selinker. (2001). Second language acquisition: An introductory course. (2nd Edition). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. [G&S] Lightbown, P.M., & N. Spada. (2006). How languages are learned. Oxford: Oxford University Press. Ortega, L. (2009). Understanding second language acquisition. London, UK: Hodder. VanPatten. B. (2003). From input to output. A teacher’s guide to second language acquisition. Boston, MA: McGraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | De Bot, K., W. Lowie, & M. Verspoor. (2005). Second language acquisition. An advanced resource book. London: Routledge. Doughty, C.J., & M.H. Long. (2003). The handbook of second language acquisition. Oxford: Blackwell Publishing. Gass, S. M., & L. Selinker. (2001). Second language acquisition: An introductory course. (2nd Edition). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. [G&S] Lightbown, P.M., & N. Spada. (2006). How languages are learned. Oxford: Oxford University Press. Ortega, L. (2009). Understanding second language acquisition. London, UK: Hodder. VanPatten. B. (2003). From input to output. A teacher’s guide to second language acquisition. Boston, MA: McGraw Hill. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Uygulama | 2 | % 30 |
Arazi Çalışması | 2 | % 20 |
Ödev | 2 | % 10 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 1 | 30 | 30 |
Arazi Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sunum / Seminer | 2 | 40 | 80 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Rapor Teslimi | 2 | 40 | 80 |
Toplam İş Yükü | 260 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |