POL3352 Issues and Problems in Turkish PoliticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HUKUKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HUKUK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL3352 Türk Siyasetindeki Konu ve Sorunlar Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders, Türk siyasetini daha iyi anlamak ve analiz etmek amacını güder. Dersin ana temalarından biri, demokrasinin konsolidasyonu meselesidir. Son 60 yıl özelinde Türk siyasetini masaya yatıran ders, yükselen otoriteryenliğin anlaşılması için kurumlar ve ilkelerin geçirdiği dönüşümü masaya yatıracaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. 18. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu döneminden itibaren modernizasyonu çabalarını tanımlar;
II. Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküş ve yıkılış nedenlerini kavrar;
III. Türkiye Cumhuriyeti’nin temel siyasi yapılarını, aktör ve ideolojilerini tanımlar;
IV. Cumhuriyet Türkiyesi’nde tek partili sistemden çok partiye geçiş dinamiklerini bilir;
V. Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri arasındaki süreklilik ve değişimi betimler;
VI. Türk siyasetini incelemekte kullanılan temel analitik yaklaşımları özetler;
VII. Türkiye’de demokratik konsolidasyonun başarısızlığı arkasındaki nedenleri vurgular.

Dersin İçeriği

Demokrasi: Kavramsal meseleler; demokrasinin farklı kavramsallaştırmaları; diktatörlük çeşitleri; demokratikleşme teorileri; küreselleşme, yarışmacı otoriteryenlik, otoriter popülizm.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı
2) Tanzimat ve İkinci Anayasal Dönem
3) Cumhuriyet (1923-1950)
4) Demokrat Parti Yılları
5) Türk Siyaseti (1960-1980)
6) 12 Eylül Rejimi
7) Değerlendirme ve Soru/Cevap
8) Bölünmüş Siyaset (1989-2002)
9) AKP Dönemi
10) Sunumlar
11) Sunumlar
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Değerlendirme ve Soru/Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zürcher, Erik Jan. 2004. Turkey: A Modern History, Revised 3rd Edition, London – New York: I.B. Tauris.
Ahmad, Feroz. 1977. The Turkish Experiment in Democracy, 1950-1975, Boulder: Westview Press.
Ahmad, Feroz. 1993. The Making of Modern Turkey, London and New York: Routledge.
Kasaba, Reşat (ed.), 2008. The Cambridge History of Turkey Volume 4: Turkey in the Modern World, New York: Cambridge University Press.
Sayarı, Sabri and Esmer, Yılmaz (eds.). 2002. Politics, Parties and Elections in Turkey, Boulder and London: Lynne Rienner Publishers.
Arat, Yeşim and Pamuk, Şevket. 2019. Turkey Between Democracy and Authoritarianism, New York: Cambridge University Press. Steven Levitsky and Lucan A. Way (2006) ‘Linkage versus Leverage: Rethinking the International Dimension of Regime Change’, Comparative Politics 38(4), pp. 379-400.
Steven Levitsky and Lucan A. Way (2002) ‘Elections Without Democracy: The Rise of Competitive Authoritarianism’, Journal of Democracy 13(2), pp. 51-65.
Cas Mudde and C. R. Kaltwasser (2017) Populism: A Very Short Introduction New York: OUP
Jan-Werner Müller (2016) What Is Populism? Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
Diğer Kaynaklar: Mevcut Değil

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 10 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 116.5
Sunum / Seminer 1 0.5
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2) Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur.
3) Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar.
4) Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir.
5) Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
7) En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır.
8) Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir.
9) Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir.
10) Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir.
11) Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir.
12) Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir.
13) Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda bilgi sahibidir.
14) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır.
15) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
16) Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir.
17) Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir.
18) Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir.