POL3352 Issues and Problems in Turkish PoliticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL3352 Türk Siyasetindeki Konu ve Sorunlar Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders, Türk siyasetini daha iyi anlamak ve analiz etmek amacını güder. Dersin ana temalarından biri, demokrasinin konsolidasyonu meselesidir. Son 60 yıl özelinde Türk siyasetini masaya yatıran ders, yükselen otoriteryenliğin anlaşılması için kurumlar ve ilkelerin geçirdiği dönüşümü masaya yatıracaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. 18. Yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu döneminden itibaren modernizasyonu çabalarını tanımlar;
II. Osmanlı İmparatorluğu’nun çöküş ve yıkılış nedenlerini kavrar;
III. Türkiye Cumhuriyeti’nin temel siyasi yapılarını, aktör ve ideolojilerini tanımlar;
IV. Cumhuriyet Türkiyesi’nde tek partili sistemden çok partiye geçiş dinamiklerini bilir;
V. Osmanlı ve Cumhuriyet dönemleri arasındaki süreklilik ve değişimi betimler;
VI. Türk siyasetini incelemekte kullanılan temel analitik yaklaşımları özetler;
VII. Türkiye’de demokratik konsolidasyonun başarısızlığı arkasındaki nedenleri vurgular.

Dersin İçeriği

Demokrasi: Kavramsal meseleler; demokrasinin farklı kavramsallaştırmaları; diktatörlük çeşitleri; demokratikleşme teorileri; küreselleşme, yarışmacı otoriteryenlik, otoriter popülizm.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı
2) Tanzimat ve İkinci Anayasal Dönem
3) Cumhuriyet (1923-1950)
4) Demokrat Parti Yılları
5) Türk Siyaseti (1960-1980)
6) 12 Eylül Rejimi
7) Değerlendirme ve Soru/Cevap
8) Bölünmüş Siyaset (1989-2002)
9) AKP Dönemi
10) Sunumlar
11) Sunumlar
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Değerlendirme ve Soru/Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zürcher, Erik Jan. 2004. Turkey: A Modern History, Revised 3rd Edition, London – New York: I.B. Tauris.
Ahmad, Feroz. 1977. The Turkish Experiment in Democracy, 1950-1975, Boulder: Westview Press.
Ahmad, Feroz. 1993. The Making of Modern Turkey, London and New York: Routledge.
Kasaba, Reşat (ed.), 2008. The Cambridge History of Turkey Volume 4: Turkey in the Modern World, New York: Cambridge University Press.
Sayarı, Sabri and Esmer, Yılmaz (eds.). 2002. Politics, Parties and Elections in Turkey, Boulder and London: Lynne Rienner Publishers.
Arat, Yeşim and Pamuk, Şevket. 2019. Turkey Between Democracy and Authoritarianism, New York: Cambridge University Press. Steven Levitsky and Lucan A. Way (2006) ‘Linkage versus Leverage: Rethinking the International Dimension of Regime Change’, Comparative Politics 38(4), pp. 379-400.
Steven Levitsky and Lucan A. Way (2002) ‘Elections Without Democracy: The Rise of Competitive Authoritarianism’, Journal of Democracy 13(2), pp. 51-65.
Cas Mudde and C. R. Kaltwasser (2017) Populism: A Very Short Introduction New York: OUP
Jan-Werner Müller (2016) What Is Populism? Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
Diğer Kaynaklar: Mevcut Değil

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 10 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 116.5
Sunum / Seminer 1 0.5
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.