İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3208 | İleri Medya Performansları | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BANU ŞAHİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere yayıncılığın tüm alanlarında, özellikle görüntülü yayıncılık konusunda yetkinlik kazandırmak, bir programın hazırlanması ve sunulması konularında tecrübe kazandırmaktır. Öğrencilerin kamera önü performanslarının güçlendirilmesi dersin hedeflediği temel çıktılardan biridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Doğru ve etkileyici bir şekilde konuşmayı öğrenecekler - Konuşma ve yazma dili ile telaffuz atıfları arasındaki farkları algılayacaklar - Öğrenciler radyo ve televizyon gibi medya araçlarına nasıl haber yazacaklarını ve kolayca pratik yapacaklarını öğrenecekler - Öğrenciler haberleri radyo ve televizyon gibi medya araçlarında nasıl sunacaklarını ve kolayca pratik yapacaklarını öğreneceklerdir. - Öğrenciler program içeriği oluşturma ve sunma becerilerini öğrenecekler |
Bu ders kapsamında öğrencilere; diksiyon, haber ve program sunumu konularında detaylı bilgi verilecektir. Bu bağlamda öğrenciler; diksiyon, seslendirme; televizyon, radyo ve sosyal medya organlarında profesyonel düzeyde haber ve program sunumu; içerik oluşturmak; kamera önünde konuşma performansını en üst düzeyde kullanmak için gerekli eğitimi alacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derslerin işlenmesi ile ilgili bilgi verilecektir. Muhabir, spiker ve sunucu olmanın tanımı ve uygulama alanları anlatılacaktır. | |
2) | Doğru nefes almanın önemi | |
3) | Beden farkındalığı nedir? Sesin doğru kullanımı nasıl olur? | |
4) | Drama çalışması ile anlatımın güçlenmesi | |
5) | Yazı dili ve konuşma dili | |
6) | Spiker ve muhabirin görevi nedir? | |
7) | Alternatif Gazeteler | |
8) | Retorik nedir? | |
9) | Vize | |
10) | Radyo ve TV için program hazırlamak | |
11) | Sözsüz iletişim: Jest ve mimiklerin kullanımı | |
12) | Doğrular & Yanlışlar: TV ve radyoda konuk ağırlamak | |
13) | Kamera önünde konuşma performansını en üst düzeyde kullanmak | |
14) | Final öncesi dönem değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | In accordance with course processing; internet and newspaper news, poems, various reading materials, documents of radio and television news will be handed for practice. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, | |
2) | 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, | |
5) | İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, | |
8) | İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |