NMD3208 Advanced Media PerformancesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3208 İleri Medya Performansları Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BANU ŞAHİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere yayıncılığın tüm alanlarında, özellikle görüntülü yayıncılık konusunda yetkinlik kazandırmak, bir programın hazırlanması ve sunulması konularında tecrübe kazandırmaktır. Öğrencilerin kamera önü performanslarının güçlendirilmesi dersin hedeflediği temel çıktılardan biridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Doğru ve etkileyici bir şekilde konuşmayı öğrenecekler
- Konuşma ve yazma dili ile telaffuz atıfları arasındaki farkları algılayacaklar
- Öğrenciler radyo ve televizyon gibi medya araçlarına nasıl haber yazacaklarını ve kolayca pratik yapacaklarını öğrenecekler
- Öğrenciler haberleri radyo ve televizyon gibi medya araçlarında nasıl sunacaklarını ve kolayca pratik yapacaklarını öğreneceklerdir.
- Öğrenciler program içeriği oluşturma ve sunma becerilerini öğrenecekler

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere; diksiyon, haber ve program sunumu konularında detaylı bilgi verilecektir. Bu bağlamda öğrenciler; diksiyon, seslendirme; televizyon, radyo ve sosyal medya organlarında profesyonel düzeyde haber ve program sunumu; içerik oluşturmak; kamera önünde konuşma performansını en üst düzeyde kullanmak için gerekli eğitimi alacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derslerin işlenmesi ile ilgili bilgi verilecektir. Muhabir, spiker ve sunucu olmanın tanımı ve uygulama alanları anlatılacaktır.
2) Doğru nefes almanın önemi
3) Beden farkındalığı nedir? Sesin doğru kullanımı nasıl olur?
4) Drama çalışması ile anlatımın güçlenmesi
5) Yazı dili ve konuşma dili
6) Spiker ve muhabirin görevi nedir?
7) Alternatif Gazeteler
8) Retorik nedir?
9) Vize
10) Radyo ve TV için program hazırlamak
11) Sözsüz iletişim: Jest ve mimiklerin kullanımı
12) Doğrular & Yanlışlar: TV ve radyoda konuk ağırlamak
13) Kamera önünde konuşma performansını en üst düzeyde kullanmak
14) Final öncesi dönem değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: In accordance with course processing; internet and newspaper news, poems, various reading materials, documents of radio and television news will be handed for practice.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.