NMD3208 Advanced Media PerformancesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3208 İleri Medya Performansları Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BANU ŞAHİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere yayıncılığın tüm alanlarında, özellikle görüntülü yayıncılık konusunda yetkinlik kazandırmak, bir programın hazırlanması ve sunulması konularında tecrübe kazandırmaktır. Öğrencilerin kamera önü performanslarının güçlendirilmesi dersin hedeflediği temel çıktılardan biridir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Doğru ve etkileyici bir şekilde konuşmayı öğrenecekler
- Konuşma ve yazma dili ile telaffuz atıfları arasındaki farkları algılayacaklar
- Öğrenciler radyo ve televizyon gibi medya araçlarına nasıl haber yazacaklarını ve kolayca pratik yapacaklarını öğrenecekler
- Öğrenciler haberleri radyo ve televizyon gibi medya araçlarında nasıl sunacaklarını ve kolayca pratik yapacaklarını öğreneceklerdir.
- Öğrenciler program içeriği oluşturma ve sunma becerilerini öğrenecekler

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere; diksiyon, haber ve program sunumu konularında detaylı bilgi verilecektir. Bu bağlamda öğrenciler; diksiyon, seslendirme; televizyon, radyo ve sosyal medya organlarında profesyonel düzeyde haber ve program sunumu; içerik oluşturmak; kamera önünde konuşma performansını en üst düzeyde kullanmak için gerekli eğitimi alacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derslerin işlenmesi ile ilgili bilgi verilecektir. Muhabir, spiker ve sunucu olmanın tanımı ve uygulama alanları anlatılacaktır.
2) Doğru nefes almanın önemi
3) Beden farkındalığı nedir? Sesin doğru kullanımı nasıl olur?
4) Drama çalışması ile anlatımın güçlenmesi
5) Yazı dili ve konuşma dili
6) Spiker ve muhabirin görevi nedir?
7) Alternatif Gazeteler
8) Retorik nedir?
9) Vize
10) Radyo ve TV için program hazırlamak
11) Sözsüz iletişim: Jest ve mimiklerin kullanımı
12) Doğrular & Yanlışlar: TV ve radyoda konuk ağırlamak
13) Kamera önünde konuşma performansını en üst düzeyde kullanmak
14) Final öncesi dönem değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: In accordance with course processing; internet and newspaper news, poems, various reading materials, documents of radio and television news will be handed for practice.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.