Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (I) |
|
2) |
Kültüre genel bakış: Tanımları ve önemi; bağımsız bir değişken olarak kültür (II) |
|
3) |
Kültürün boyutları; yönetim kültürü: Inglehart-Welzel Dünya Kültür Haritası |
|
4) |
Kurumsal kültürden milli kültüre: IBM projesi ve Hofstede'ın teori bazlı IBM datası |
|
5) |
Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (I) |
|
6) |
Kurumsal kültürün tanımı ve ölçülmesi (II) |
|
7) |
ARA SINAV ÖNCESİ TEKRAR |
|
8) |
İki başarı öyküsü: Lufthansa ve BMW |
|
9) |
Başarılı bir kurumsal kültür inşa etmenin yolları |
|
10) |
Kurumsal kültür ve performans: kurumsal kültür nasıl ve ne ölçüde performansı etkiler? |
|
11) |
Kültür değişebilir mi? |
|
12) |
Türkiye’de kurumsal kültür (I) |
|
13) |
Türkiye’de kurumsal kültür (II) |
|
14) |
Değerlendirme |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Heskett, J. The Culture Cycle, New Jersey: FT Press, 2012.
Hofstede, G., Hofstede, G. J. And M. Minkov, Cultures and Organizations, New York: McGraw Hill, 2010.
Inglehart, R. and Welzel, C., Modernization, Cultural Change and Democracy, Cambridge: Cambridge U. Press, 2005.
Sackmann, S. A., Success Factor: Corporate Culture, Bertelsmann Stiftung, 2006.
|
Diğer Kaynaklar: |
Articles in Course Package |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |