GEP0301 Innovative Career DevelopmentBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0301 Yenilikçi Kariyer Gelişimi Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin;
-Mezun olmadan önce kendi kişilik, ilgi alanı ve eğitim aldıkları bölüm ile ilgili olarak iş yaşamına yönelik hedeflerini belirlemelerini sağlamak,
-Mezuniyet sonrası kariyer planlarını yapmak,
-İş yaşamında iletişim becerileri ve network (sosyal sermaye) kavramlarına ilişkin bilgiler vermek.
-CV yazımına ilişkin bilgiler vererek, güncel CV hazırlamalarını sağlamak,
-Hedefledikleri bir tarihe yönelik olarak bir staj ya da iş başvurusu yapmalarını sağlamak,
-Yüz yüze ve online iş görüşmelerine hazırlık becerileri kazandırmak,
-İş yaşamında etkili sunum yapma becerisi ilişkin bilgiler aktararak uygulama yapmalarını sağlamak,
-Öğrencilerin farklı sektörde bulunan BAU mezunları ile iletişim kurmalarını sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders başarıyla tamamladığında aşağıdaki kazanımlar beklenmektedir:

•SMART kariyer hedeflerini belirleyebilme.
•Güçlü ve geliştirebileceği yönlerini fark etme (SWOT).
•CV yazma.
•Yüz yüze ve online iş görüşmelerine hazırlanma.
•Sektör ve firmaları araştırarak ulusal ve global firmalarda işe alım kriterlerini belirleme.
•İş yaşamında farklı sektörlerde farklı firmalarda çalışanlar ile iletişim kurma ve sürdürme becerilerini geliştirme
•İş yaşamında networkün (sosyal sermayenin) önemini fark etme.
-Farklı sektörlerde görev yapan BAU mezunları ile iletişim edinme.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin ders haftalarında sanal sınıftan dersi takip etmeleri beklenmektedir. Dersin belirli haftalarında Bahçeşehir Üniversitesi Mezunlar Merkezi aracılığı ile kariyerlerine farklı sektörlerde devam eden Bahçeşehir Üniversitesi mezunları davet edilmektedir. Gönüllü olarak dersin son 40 dakikasına katılmayı kabul eden mezunlar öğrenciler ile tanışarak kariyer öykülerini paylaşarak, sektöre ilişkin bilgiler aktarıp, öğrencilerin iş yaşamına ilişkin sorularını cevaplamaları beklenmektedir.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım
Bireysel Çalışma
Konuk/Uzman Daveti
Tartışma
İş birliğine dayalı öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenciler ile tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme, beklentilerini belirleme. Ders notları
2) İş, çalışma, çalışma yaşamı, kariyer kavramı, kariyer dönemleri. Yaşam dönemleri ve kariyer dönemleri ilişkisi. Meslek kavramı, meslek seçimi ve kariyer ilişkisi. Ders notları
3) Kariyer Planlama Süreci Ders notları
4) Örgütsel Kariyer Planlama Ders notları
5) Bireysel Kariyer Planlama SMART Hedef Belirleme /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Ders notları
6) Kariyer planlamada sosyal sermaye /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Ders notları
7) Bireysel Çalışma Ödevi
8) Ara Sınav Haftası Ders notları
9) Yüz yüze ve online mülakat sürecine hazırlık /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Ders notları
10) İş yaşamında farklı kuşaklar ile iletişim /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Ders notları
11) Öğrenci sunumları geribildirimleri /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Sunum ödevi
12) Öğrenci sunumları geribildirimi /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Sunum ödevi
13) Öğrenci sunumları geribildirimleri /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Sunum ödevi
14) Genel değerlendirme, soru-cevap Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları öğretim elemanı tarafından hazırlanmış olup its learning aracılığı ile paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: • Khazi, Gugu. Randburg : KR Publishing. 2019. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost)
• Erdoğmuş, Nihat.Ankara : Nobel, 2003. 271 pages ; Veritabanı: Bahçeşehir Üniversitesi Kütüphanesi Katalogu
• Navaro, D. (2014). Kariyer ve Varoluş.Ankara: Elma Yayınevi.
• Bolles, R.N. (2017).What color is your parachute? United States: Ten Speed Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 1 15 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 1
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 3
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 4
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 3
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 4
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 3
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 2
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 3
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 3