YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5750 | Kuantum Elektroniği | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere fotonik konusunun temellerini öğretmek, ve optik sistemleri anlama ve kullanmada gerekli olan altyapı ve bilgiyi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Optik elemanlar ve görüntü oluşumunun anlaşılması II. Işığın boşlukta, optik elemanlarda, ve dalga kılavuzlarında iletiminin modellenmesi III. Işık-madde ve ışık-ışık etkileşimlerinin anlaşılması IV. Işık teorileri arasındaki farkların anlaşılması, ve farklı optik problemlerin formülasyonu ve çözümünde uygun teorilerin seçilerek kullanılabilmesi V. İleri optik dersleri için gerekli bilgi birikimi ve gereçlerin kazanılması |
1. hafta: Geometrik optik 2. hafta: Matris optiği 3. hafta: Dalga optiği, monokromatik dalgalar 4. hafta: Girişim, polikromatik ışık 5. hafta: Demet optiği 6. hafta: Fourier optiği 7. hafta: Fourier optiği, kırınım 8. hafta: Fourier optiği, görüntü oluşumu 9. hafta: Elektromanyetik optik 10. hafta: Elektromanyetik optik 11. hafta: Soğurma, dağılma, vuruş yayılımı 12. hafta: Polarizasyon optiği 13. hafta: Kılavuzlu dalga optiği 14. hafta: Kılavuzlu dalga optiği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geometrik optik: Geometrik optik koyutları, basit optik elemanlar (aynalar, lensler, ışık kılavuzları) | |
2) | Dereceli indis optiği, matris optiği | |
3) | Dalga optiği koyutları, monokromatik dalgalar, yansıma, kırılma | |
4) | Girişim, polikromatik ışık | |
5) | Gauss demeti, ışığın optik bileşenlerde iletimi | |
6) | Işığın yayılımı, boşluğun transfer fonksiyonu | |
7) | Optik Fourier dönüşümü, kırınım (Fraunhofer, Fresnel) | |
8) | Fourier optiği: Görüntü oluşumu, holografi | |
9) | Işığın elektromanyetik teorisi, dielektrik ortam | |
10) | Monokromatik elektromanyetik dalgalar | |
11) | Soğurma ve dağılma, vuruş yayılımı | |
12) | Işığın polarizasyonu, yansıma ve kırılma, polarizasyon araçları | |
13) | Düzlemsel-ayna dalga kılavuzları, düzlemsel dielektrik dalga kılavuzları | |
14) | İki-boyutlu dalga kılavuzları, dalga kılavuzlarına optik bağlaşım |
Ders Notları / Kitaplar: | Fundamentals of Photonics, B.E.A Saleh and M.C. Teich |
Diğer Kaynaklar: | Optics, Eugene Hecht |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Juri | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 3 | 12 | 36 |
Final | 3 | 11 | 33 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |