ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE5750 | Kuantum Elektroniği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere fotonik konusunun temellerini öğretmek, ve optik sistemleri anlama ve kullanmada gerekli olan altyapı ve bilgiyi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Optik elemanlar ve görüntü oluşumunun anlaşılması II. Işığın boşlukta, optik elemanlarda, ve dalga kılavuzlarında iletiminin modellenmesi III. Işık-madde ve ışık-ışık etkileşimlerinin anlaşılması IV. Işık teorileri arasındaki farkların anlaşılması, ve farklı optik problemlerin formülasyonu ve çözümünde uygun teorilerin seçilerek kullanılabilmesi V. İleri optik dersleri için gerekli bilgi birikimi ve gereçlerin kazanılması |
1. hafta: Geometrik optik 2. hafta: Matris optiği 3. hafta: Dalga optiği, monokromatik dalgalar 4. hafta: Girişim, polikromatik ışık 5. hafta: Demet optiği 6. hafta: Fourier optiği 7. hafta: Fourier optiği, kırınım 8. hafta: Fourier optiği, görüntü oluşumu 9. hafta: Elektromanyetik optik 10. hafta: Elektromanyetik optik 11. hafta: Soğurma, dağılma, vuruş yayılımı 12. hafta: Polarizasyon optiği 13. hafta: Kılavuzlu dalga optiği 14. hafta: Kılavuzlu dalga optiği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geometrik optik: Geometrik optik koyutları, basit optik elemanlar (aynalar, lensler, ışık kılavuzları) | |
2) | Dereceli indis optiği, matris optiği | |
3) | Dalga optiği koyutları, monokromatik dalgalar, yansıma, kırılma | |
4) | Girişim, polikromatik ışık | |
5) | Gauss demeti, ışığın optik bileşenlerde iletimi | |
6) | Işığın yayılımı, boşluğun transfer fonksiyonu | |
7) | Optik Fourier dönüşümü, kırınım (Fraunhofer, Fresnel) | |
8) | Fourier optiği: Görüntü oluşumu, holografi | |
9) | Işığın elektromanyetik teorisi, dielektrik ortam | |
10) | Monokromatik elektromanyetik dalgalar | |
11) | Soğurma ve dağılma, vuruş yayılımı | |
12) | Işığın polarizasyonu, yansıma ve kırılma, polarizasyon araçları | |
13) | Düzlemsel-ayna dalga kılavuzları, düzlemsel dielektrik dalga kılavuzları | |
14) | İki-boyutlu dalga kılavuzları, dalga kılavuzlarına optik bağlaşım |
Ders Notları / Kitaplar: | Fundamentals of Photonics, B.E.A Saleh and M.C. Teich |
Diğer Kaynaklar: | Optics, Eugene Hecht |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Juri | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 3 | 12 | 36 |
Final | 3 | 11 | 33 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |