İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4210 | Abdi İbrahim - Kısıtlı Pazarlar için Yaratıcı Pazarlama Yaklaşımları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrenciye Türk sağlık sistemi ve uygulamaları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, özellikle ilaç endüstrisi olmak üzere kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamaları hakkında güçlü bir temel oluşturacaktır. Ayrıca, profesyonellerin deneyimleri paylaşılacaktır. Dersin hedefleri şunlardır: 1. İlaç ve kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamalarını anlamak ve konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak 2. Türk sağlık sisteminin yapısını ve kısıtlamalarını tanımlamak 3. Promosyon ilkelerinin genel kurallarını öğrenmek 4. İletişim kanallarını tanımlamak ve farklı uygulama örneklerini değerlendirmek 5. Kısıtlı pazarlarda bir markanın nasıl yaratıldığını ve bir marka geliştirmek için gereken faaliyetleri öğrenmek. 6. Bu endüstrilerdeki kariyer olanaklarını değerlendirmek 7. Kısıtlı ortamlarda pazarlama uygulamaları ve yaratıcılık deneyimine sahip olmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İlaç ve kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgiye sahip olabilmek, 2. Kısıtlı pazarlarda tanıtım prensipleri ve iletişim kanallarının kullanımı hakkında genel kurallardan bahsedebilmek, 3. Kısıtlı pazarlarda bir marka yaratmak için gereken faaliyetleri bilebilmek, 4. Türk sağlık sistemini ve kısıtlamaları tanımlayabilmek. |
Öğrenci, kısıtlı pazarlarda, özellikle ilaç endüstrisinde ve profesyonellerin kendi deneyimleri hakkında kişisel paylaşımlarında pazarlama penceresi aracılığıyla herhangi bir ortamda yaratıcılık ve pazarlama hakkında güçlü bir temel oluşturacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | İlaç Endüstrisinin Temelleri, İlaç Endüstrisinin Genel Tanımı, Müşteri kimdir? İlaç endüstrisindeki paydaşlar, İlaç endüstrisindeki düzenlemeler ve kısıtlamalar | |
3) | İlaç sektöründe çalışmak, Organizasyonel yapılar, Mediko-pazarlama yaklaşımı | |
4) | Segmentasyon ve Hedefleme, Konumlandırma | |
5) | İlaç sektöründe yeni marka geliştirme ve lansmanı | |
6) | Pazar Araştırması ve Müşteri İçgörüsü | |
7) | Alternatif Kanallar: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Hasta Odaklı Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk Projeleri | |
10) | Diğer kısıtlı pazarlarda pazarlama – Konuk konuşmacı, Hasta Odaklı Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk Projeleri | |
11) | Saha Gücünün Önemi | |
12) | Satış Gücü Mükemmellik Yaklaşımları | |
13) | OTC Ürünlerinde Pazarlama, İlaç Endüstrisinde Gelecekteki Trendler ve Küreselleşme | |
14) | İlaç Endüstrisinde Gelecek Trendler ve Küreselleşme |
Ders Notları / Kitaplar: | Janice MacLennan (2007): İlaç Sektöründe Marka Yönetimi / Brand Planning for the Pharmaceutical Industry. Arthur G. Cook (2007): İlaç Sektörü İçin Gelecek Tahmini Yöntemleri/Forcasting for Pharmaceutical Industry Ayla Okay (2007): Sağlık İletişimi TC Health Ministration Web-site, www.saglik.gov.tr/TR: Sağlık Mesleği Mensuplarıyla İlişkiler ve Beşeri Tıbbi Ürünlerin Sağlık Mesleği Mensuplarına Tanıtımı İlkeler |
Diğer Kaynaklar: | Philip Kotler (2009): Kotler ve Pazarlama/Kotler and Marketing Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’, Industrial Pharmacy Cutting Edge Information (2006): Pharmaceutical Market Segmentation: Spending, Strategy and Implementation Smith, Brian D, (2012): ‘Two tribes’, Pharmaceutical Market Europe Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’ Brian D Smith, Gower (2011): The Future of Pharma – Evolutionary Threats and Opportunities, |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |