COP4210 Abdi İbrahim - Creative Marketing Approaches for Restricted MarketsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4210 Abdi İbrahim - Kısıtlı Pazarlar için Yaratıcı Pazarlama Yaklaşımları Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrenciye Türk sağlık sistemi ve uygulamaları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, özellikle ilaç endüstrisi olmak üzere kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamaları hakkında güçlü bir temel oluşturacaktır. Ayrıca, profesyonellerin deneyimleri paylaşılacaktır.

Dersin hedefleri şunlardır:

1. İlaç ve kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamalarını anlamak ve konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak
2. Türk sağlık sisteminin yapısını ve kısıtlamalarını tanımlamak
3. Promosyon ilkelerinin genel kurallarını öğrenmek
4. İletişim kanallarını tanımlamak ve farklı uygulama örneklerini değerlendirmek
5. Kısıtlı pazarlarda bir markanın nasıl yaratıldığını ve bir marka geliştirmek için gereken faaliyetleri öğrenmek.
6. Bu endüstrilerdeki kariyer olanaklarını değerlendirmek
7. Kısıtlı ortamlarda pazarlama uygulamaları ve yaratıcılık deneyimine sahip olmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İlaç ve kısıtlı pazarlardaki pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgiye sahip olabilmek,
2. Kısıtlı pazarlarda tanıtım prensipleri ve iletişim kanallarının kullanımı hakkında genel kurallardan bahsedebilmek,
3. Kısıtlı pazarlarda bir marka yaratmak için gereken faaliyetleri bilebilmek,
4. Türk sağlık sistemini ve kısıtlamaları tanımlayabilmek.

Dersin İçeriği

Öğrenci, kısıtlı pazarlarda, özellikle ilaç endüstrisinde ve profesyonellerin kendi deneyimleri hakkında kişisel paylaşımlarında pazarlama penceresi aracılığıyla herhangi bir ortamda yaratıcılık ve pazarlama hakkında güçlü bir temel oluşturacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) İlaç Endüstrisinin Temelleri, İlaç Endüstrisinin Genel Tanımı, Müşteri kimdir? İlaç endüstrisindeki paydaşlar, İlaç endüstrisindeki düzenlemeler ve kısıtlamalar
3) İlaç sektöründe çalışmak, Organizasyonel yapılar, Mediko-pazarlama yaklaşımı
4) Segmentasyon ve Hedefleme, Konumlandırma
5) İlaç sektöründe yeni marka geliştirme ve lansmanı
6) Pazar Araştırması ve Müşteri İçgörüsü
7) Alternatif Kanallar: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya
8) Vize Sınavı
9) Hasta Odaklı Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk Projeleri
10) Diğer kısıtlı pazarlarda pazarlama – Konuk konuşmacı, Hasta Odaklı Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk Projeleri
11) Saha Gücünün Önemi
12) Satış Gücü Mükemmellik Yaklaşımları
13) OTC Ürünlerinde Pazarlama, İlaç Endüstrisinde Gelecekteki Trendler ve Küreselleşme
14) İlaç Endüstrisinde Gelecek Trendler ve Küreselleşme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Janice MacLennan (2007): İlaç Sektöründe Marka Yönetimi / Brand Planning for the Pharmaceutical Industry.
Arthur G. Cook (2007): İlaç Sektörü İçin Gelecek Tahmini Yöntemleri/Forcasting for Pharmaceutical Industry
Ayla Okay (2007): Sağlık İletişimi
TC Health Ministration Web-site, www.saglik.gov.tr/TR: Sağlık Mesleği Mensuplarıyla İlişkiler ve Beşeri Tıbbi Ürünlerin Sağlık Mesleği Mensuplarına Tanıtımı İlkeler
Diğer Kaynaklar: Philip Kotler (2009): Kotler ve Pazarlama/Kotler and Marketing
Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’, Industrial Pharmacy
Cutting Edge Information (2006): Pharmaceutical Market Segmentation: Spending, Strategy and Implementation
Smith, Brian D, (2012): ‘Two tribes’, Pharmaceutical Market Europe
Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’
Brian D Smith, Gower (2011): The Future of Pharma – Evolutionary Threats and Opportunities,

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Proje 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek