COP4210 Abdi İbrahim - Creative Marketing Approaches for Restricted MarketsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4210 Abdi İbrahim - Kısıtlı Pazarlar için Yaratıcı Pazarlama Yaklaşımları Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: B.A
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, bireyi Türk sağlık sistemi ve uygulamalarını anlamayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci;

1. Farmasötik ve kısıtlı alanlarda pazarlama uygulamalarını tanımlayabilecek ve konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olacaktır
2. Türk sağlık sisteminin yapısını ve kısıtlamalarını tanımlayabilecektir.
3. terfi ilkelerinin genel kurallarını tanımlayabilecektir.
4. iletişim kanallarını tanımlayabileceği ve farklı uygulama örneklerini değerlendirebilecektir.
5. kısıtlı pazarlarda bir markanın nasıl yaratıldığını ve pazar payını geliştirmek ve korumak için hangi eylemlerin gerekli olduğunu bilecektir.
6. bu endüstrilerdeki kariyer olasılıklarını değerlendirebilecektir.
7. kısıtlı çevrelerde pazarlama uygulamaları ve yaratıcılık deneyimine sahip olacak

Dersin İçeriği

Öğrenci, kısıtlı pazarlarda, özellikle ilaç endüstrisinde ve profesyonellerin kendi deneyimleri hakkında kişisel paylaşımlarında pazarlama penceresi aracılığıyla herhangi bir ortamda yaratıcılık ve pazarlama hakkında güçlü bir temel oluşturacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlaç endüstrisine giriş Yok
2) Pay sahipleri ve organizasyon yapıları Yok
3) Hasta merkezli pazarlama Yok
4) Bir ilacın kayıt, fiyatlandırma, geri ödeme ve patent işlemleri Yok
5) Pazarı tanıma: Araştırma, segmentasyon ve satış tahmini Yok
6) Satış gücü mükemmelliği Yok
7) İlaç tanıtımı ve pazarlamasında düzenlemeler ve kısıtlamalar Yok
8) Vize Sınavı Yok
9) İlaç Endüstrisinde Yeni Marka Geliştirme Yok
10) Tütün ve Alkollü İçeceklerde Pazarlama Yok
11) Şans Oyunları Endüstrisinde Pazarlama ve Hijyenik Ürünler Yok
12) Yeniden konumlandırma ve yeniden başlatma Yok
13) Küresel ve yerel kısıtlı pazarlarda gelecekteki eğilimler Yok
14) Dönem projesi ile ilgili kuralların genel tekrarı ve açıklaması (final) Yok
15) DÖNEM SONU PROJESİ (FİNAL) Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Janice MacLennan (2007): İlaç Sektöründe Marka Yönetimi / Brand Planning for the Pharmaceutical Industry.
Arthur G. Cook (2007): İlaç Sektörü İçin Gelecek Tahmini Yöntemleri/Forcasting for Pharmaceutical Industry
Ayla Okay (2007): Sağlık İletişimi
TC Health Ministration Web-site, www.saglik.gov.tr/TR: Sağlık Mesleği Mensuplarıyla İlişkiler ve Beşeri Tıbbi Ürünlerin Sağlık Mesleği Mensuplarına Tanıtımı İlkeler
Diğer Kaynaklar: Philip Kotler (2009): Kotler ve Pazarlama/Kotler and Marketing
Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’, Industrial Pharmacy
Cutting Edge Information (2006): Pharmaceutical Market Segmentation: Spending, Strategy and Implementation
Smith, Brian D, (2012): ‘Two tribes’, Pharmaceutical Market Europe
Brian D Smith (2013): ‘The Future Of Pharma? Speciation, Sex And Death’
Brian D Smith, Gower (2011): The Future of Pharma – Evolutionary Threats and Opportunities,

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Proje 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 4
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 2
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 1
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 1
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 2
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak 3
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 5
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek 5
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 3
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek 3
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 3
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak 4
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 4
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 4