Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin temel denetim kavramlarını, ilkelerini ve prosedürlerini anlamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. İç kontrol, denetim riski, kanıt özellikleri, örnekleme, analitik prosedürler, denetim raporları ile ilgili konuları ele alır. Öğrenciler, finansal tablo denetimlerine yönelik genel denetim ilkeleri ve prosedürleri konusunda gerekli becerileri edineceklerdir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İç Denetime Giriş
• İç Denetim, Kurumsal Yönetim, İş Etiği, İç Kontrol ve Risk Yönetimi kavramlarının açıklanması,
• Dünya ve Türkiye'de iç denetimle ilgili son gelişmeler,
• Dersin genel yapısı hakkında bilgi |
|
2) |
Kurumsal Yönetim
• Kurumsal Yönetime Giriş,
• Kurumsal yönetim modellerinin türlerinin analizi,
• Denetim komitesi ve iç denetime değerlendirme |
|
3) |
İç Denetim, Uluslararası Mesleki Uygulamalar, Çerçeve ve Standartlar
• Standartlar (Genel Kavramlar)
• Bir denetim uygulamasında IPPF'nin uygulanması |
|
4) |
İç Denetim Uygulama Prensipleri - Denetim Süreci
• Denetim planı
• Görevin kaynak dağılımı
• Çalışma programının geliştirilmesi |
|
5) |
Risk Yönetimi ve İç Kontrol
• Kurumsal risk yönetimiyle ilgili yöntemleri, süreçleri ve yapıları açıklamak
• Risk yönetimi süreçlerinin türlerini analiz etmek (Modeller ve Farklılıklar)
• Risk yönetimi metodolojilerini değerlendirmek |
|
6) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
7) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
8) |
BT Denetimi
• BT Denetiminde Yöntemler, Teknikler ve Uygulamalar |
|
9) |
İç Denetçiler İçin İletişim Becerileri
• İşletmelerde İletişim Süreci ve Etkili İletişimin Unsurları,
• Kişilerarası iletişim becerileri
• Mülakat becerileri ve mülakatı yürütme
• Sözlü ve yazılı iletişimi hazırlama, organize etme ve sunma ilkeleri,
• Yazışmalar
• İletişim araçları olarak grafikler ve tablolar |
|
10) |
Dolandırıcılık Riskleri ve Denetim
• Genel Olarak Dolandırıcılık, Kavramlar, Dolandırıcılığın Unsurları, Dolandırıcılık Teorisi, Belirtiler, Türler, Kırmızı Bayraklar, İhbarcılık, Dolandırıcının Profili
• İşletmelerde Dolandırıcılık Riskinin Yönetimi
• İç Denetçinin Rolleri ve Sorumlulukları
Dolandırıcılığın Önlenmesi, Keşfi, Soruşturması ve Raporlaması |
|
11) |
Etik, Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk
• Etik kategorileri; Kişisel Etik, İş Etiği, Mesleki Etik
• İş etiği ve etik politikası geliştirmede yönetimin rolü
• Etik faaliyetlerde iç denetimin rolü ve sorumlulukları
• Davranış kuralları
• Kurumsal Etik Kültür
• Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk Kavramları ve İç Denetçinin Rolü |
|
12) |
Deneyim Paylaşımı (Planlama, Raporlama, Saha İzleme/Takip, Kariyer Yolu)
|
|
13) |
İç Denetimde Kalite Güvencesi ve İncelemesi
|
|
14) |
İç Denetçinin Kariyer Yolu (Kariyer Yolunda Kritik Faktörler ve Gelecekteki Özgeçmişin Tasarımı)
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|