DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2018 | İletişim Becerileri | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ELİF FINDIK |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ELİF FINDIK Öğ.Gör. BERNA GÖKŞİN YILDIRIM Doç. Dr. MEHMET SITKI SAYGILI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, iletişim ve önemini, iletişim kurma yolları, engel ve problemleri, iletişim türleri ve modelleri, örgütsel iletişimin anlamı ve işlevleri, etkin iletişimin özelliklerini kavramasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 İletişim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma 2 İletişimin işlevi, amacı ve uygulanması konusunda bilgi sahibi olma 3 İletişim çeşitlerini bilme ve uygulayabilme 4 Dinlemenin iletişimdeki önemini anlama ve uygulayabilme 5 İletişim engellerini kavrama ve çözme becerisini kavrayabilme 6 Sözlü, sözsüz (beden dili) ve yazılı, görsel ve elektronik iletişim becerileri geliştirebilme 7 Örgütsel iletişimle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma 8 Örgütsel iletişim türleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma |
İletişim Becerileri dersi, İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, aşamaları, ve işleyişi , iletişim şekilleri (Sözlü İletişim,Yazılı İletişim ,Sözsüz İetişim – Beden Dili), iletişim modelleri, , iletişim engelleri, iletişim engellerini aşma yolları, etkin konuşma, etkin dinleme, ikna edici iletişim,Örgütsel iletişim Örgütsel iletişimin işleyiş modelleri,Biçimsel ve Biçimsel olmayan İletişim,İş Yaşamında İletişim konularını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim kavramı ve anlamı | |
2) | İletişim Süreci | |
3) | Sözlü İletişim | |
4) | Yazılı İletişim | |
5) | Sözsüz İletişim (Beden Dili) | |
6) | İletişimin yapıcı ve bozucu engelleri | |
8) | Ders Tekrarı ve Arasınav | |
9) | Örgütesel İletişim | |
10) | Örgütsel iletişimin işleyiş modelleri | |
11) | Formal ve Informal İletişim | |
12) | İletişim engellerini aşma ve etkin iletişim | |
13) | Etkin Dinleme, İkna Edici İletişim | |
14) | İş Yaşamında İletişim |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Genel ve Teknik İletişim, Dr. İrfan MISIRLI, Detay Yayınları 2.Örgütlerde İletişim, Prof.Dr. Zeyyat SABUNCUOĞLU, Arıkan Yayınları,2008 3. Genel ve Teknik İletişim, Hasan KIRMIZI, Güzem Can Yayınları 4. Meslek Yüksekokulları İçin Genel İletişim, Editör: Uğur DEMİRAY ,Pegem A Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | 1.Genel İletişim Meslek Yüksekokulları İçin. Prof.Dr.İrfan Çağlar, Yrd.Doç.Dr. Sabiha Kılıç , Nobel Yayıncılık , 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 0 |
Sunum | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 44 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |