EDT6110 Technology Enhanced LearningBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT6110 Teknolojiyle Desteklenmiş Öğrenme Güz 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEFİKA FEZA ORHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Güncel öğretim teknolojisi eğilimleri, öğrenme süreçlerinin desteklenmesine yönelik olarak değişim göstermektedir. Bu kapsamda, değişen öğretim teknolojisi alanı doktora mezunlarının teknolojik araçlar ile desteklenmiş/güçlendirilmiş öğrenme ortamlarının tasarımı ve öğrenme üzerindeki sonuçları ile ilgili çalışmaların bilimsel temellerine hâkim olmasını ve aktif tasarım süreçlerine katkıda bulunabilmesini sağlamak bu dersin temel amacı olarak düşünülmektedir. Öğretim teknolojisinin bir boyutu, öğrenme problemlerine öğretime dayalı çözümler bulmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Teknolojik araçların entegrasyonu ile desteklenmiş öğrenme ortamlarının tasarımında araştırma alanlarını tanır ve alan ile ilişkisini analiz edebilir.
2. Teknolojik araçların entagrasyonu ile güçlendirilmiş öğretim süreçlerinin tasarımı, geliştirilmesi, sunumu ve değerlendirilmesi aşamalarını özellikleri ile açıklayabilir
4. Teknolojik araçların entagrasyonu için bir Teknoloji Entegrasyon Modelinin (TİPM) aşamalarını bilir.
5. Teknolojik araçlarla güçlendirilmiş öğretim süreçlerinin tasarımı, geliştirilmesi, sunumu ve değerlendirilmesi ile ilgili yapılmış araştırmaları okuma ve yapılan çalışmaların güçlü, zayıf yönlerini analiz edebilme becerilerini kazanacakatır.

Dersin İçeriği

DERSİN ANA SORULARI:
1.Hangi farklı disiplinler öğretim teknolojileri araştırma alanı içinde yer alır? (Etkileyen ve etkilenen)
2. Neden ille de teknoloji entegrasyonuna dayalı öğretim tasarımı?
3. Başarılı teknoloji entegrasyonun göstergeleri nelerdir?


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların tartışılması –

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: 1. Roblyer M.D. (2016) , Integrating Educational Technology into Teaching, 7th Edition
2. Reiser, R.A., Dempsey, J.V.(Ed) (2018) , Trends &issues in ınstructional Design &Technology , 4th Edition, Pearson
3. F.Q. Lai & J.D. Lehman (Eds.) (2017), Learning and Knowledge Analytics in Open Education. Switzerland: Springer International Publishing
4. John M. Keller, (2010) Motivational Design for Learning and Performance: The ARCS Model Approach, Springer.
5. Çağıltay, K., Göktaş Y. (Ed) (2016) Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, Pegem YY.
6. Orhan, F.; Kurt,A.A., Bardakcı, S.(Ed) (2022) Öğrenme-Öğretme Sürecinde Teknoloji Entegrasyonu Üzerine Karma Yazılar, Pegem YY, Isbn 978-625-7228-48-0
7. Rogers,E.M. (1983) Diffusion of Innovation 3th edition, The Free Press.
8. Çınar, Y., & Orhan, F. Ş. (2019). Özel okullarda çalışan öğretim teknologlarının eğitim özgeçmişlerinin ve görevlerinin öğretim teknolojileri alanı ile örtüşmesi üzerine bir analiz. YILDIZ Journal of Educational Research, 4(2), 83-122

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek.
2) Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek.
3) Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme
4) Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme
5) Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme
6) Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme
7) Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9) Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
10) Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
11) Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme.
12) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.