EDT6103 Readings in Educational TechnologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT6103 EğitimTeknolojisinde Okumalar Bahar 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ŞEFİKA FEZA ORHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin genel amacı; eğitim teknolojisinin farklı boyutlarıyla ilgili önemli tartışma konuları hakkında kapsamlı bir anlayış ve eleştirel bakış açısı kazanmaları konusunda öğrencilere yardımcı olmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
01. Alandaki önemli kavramları tanımlama ve ilişkilendirebilme
02. Eğitim teknolojisinin tarihindeki önemli evreleri ve gelişmeleri özetleyebilme
03. Eğitim teknolojisine kaynaklık eden kuramları sınıflayabilme
04. Alandaki alt uzmanlık dallarını betimleyebilme
05. Eğitim teknolojisi alanındaki başlıca örgütleri ve dergileri belirleyebilme
06. Alandaki öncü ve önemli araştırmacıların katkılarını açıklayabilme
07. En çok referans gösterilen yayınların içerdiği fikirleri değerlendirebilme
08. Eğitim teknolojisiyle ilgili temel sorunları tartışabilme
09. Araştırmaları yöntem ve içerik açısından durumunu değerlendirebilme
10. Eğitim teknolojisi uzmanlarının sahip olması gereken yeterlikleri belirtebilme
11. Güncel gelişmeleri ve geleceğe ilişkin eğilimleri tartışabilme
12. Gündemdeki konular bağlamında kişisel bir araştırma alanı seçebilme

Dersin İçeriği

Tanıtım ve giriş
Eğitim teknolojisi alanı
Öğretim tasarımı kuramları ve modelleri
Açık ve uzaktan öğrenme
Çoklu ortam tasarımı
Eğitimde teknoloji entegrasyonu
Ara değerlendirme
Eğitim ergonomisi
Ortam-yöntem tartışması
Öğrenme kuramları
Öğretim stratejileri
Öğrenme analitikleri
Eğitimde yapay zeka
Öğretim tasarımı ve teknolojisinde yeni eğilimler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanıtım ve giriş Ders izlencsi
2) Eğitim teknolojisi alanı Reiser, R. A. (2007). A history of instructional design and technology. In R. A. Reiser & J. V. Dempsey (Eds.), Current trends and issues in instructional design and technology (pp. 17-34). Upper Saddle River, NJ: Pearson. Davidson-Shivers, G. V. & Rasmussen, K. L. (2007). Competencies for instructional design and technology professionals. In R. A. Reiser & John V. Dempsey (Eds.), Current trends and issues in instructional design and technology (pp. 271-286). Upper Saddle River, NJ: Pearson. Klein, J. D. & Rushby, N. (2007). Professional organizations and publications in instructional design and technology. In R. A. Reiser & John V. Dempsey (Eds.), Current trends and issues in instructional design and technology (pp. 260-270). Upper Saddle River, NJ: Pearson.
3) Öğretim tasarımı kuramları ve modelleri Andrews, D. H. & Goodson, L. A. (1980). A comparative analysis of models of instructional design. Journal of Instructional Development, 3(4), 2-16. Reigeluth, C. M. (1999). What is instructional design theory and how is it changing? In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional design theories and models (pp.5-29). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
4) Açık ve uzaktan öğrenme Gunawardena, C. V. & McIsaac, M. S. (2003). Distance education. In D. H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (2nd ed. pp.113-142). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
5) Çokortamlı öğrenme DeBell, A. (2019). How to use Mayer’s 12 principles of multimedia (Examples included? Retrieved February 5, 2024 from https://waterbearlearning.com/mayers-principles-multimedia-learning/ Hartley, J. (1996). Text design. In D. H. Jonassen, (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (pp. 795-820). New York: Macmillian.
6) Eğitimde teknoloji ve yenilik yönetimi Bajracharya, J. R. (2021). Technology integration models and frameworks in teaching and training. Journal of Training and Development, 6, 1-11. DOI:10.3126/jtd.v6i01.41674.
7) Arasınav İlk 7 haftanın konuları
8) Eğitim ergonomisi McVey, G. F. (1996). Ergonomics and the learning environment. In D. H. Jonassen, (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (pp. 1045-1104). New York: Macmillian. Tessmer, M. (1990). Environment analysis: A neglected stage of instructional design. Educational Technology Research and Development, 38(1), 55-64.
9) Ortam-yöntem tartışması Clark, R. E. (1994). Media will never influence learning. Educational Technology Research and Development, 42(2), 21-29. Kozma, R. B. (1994). Will media influence learning? Reframing the debate. Educational Technology Research and Development, 42(2), 7-19. Salomon, G. (1983). The differential investment of mental effort in learning from different sources. Educational Psychologist, 18, 42-50.
10) Öğrenme kuramları Burton, J. K., Moore, D. M., & Magliaro, S. G. (1996). Behaviorism and instructional technology. In D. H. Jonassen, (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (pp. 46-73). New York: Macmillian. Duffy, T. M. & Cunningham, D. J. (1996). Constructivism: Implications for the design and delivery of instruction. In D. H. Jonassen, (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (pp. 170-198). New York: Macmillian.
11) Öğretim stratejileri Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (1996). Cooperation and the use of technology. In D. H. Jonassen, (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (pp. 1017-1044). New York: Macmillian. Mory, E. H. (1996). Feedback research. In D. H. Jonassen, (Ed.), Handbook of research on educational communications and technology (pp. 919-956). New York: Macmillian. Weinsten, C. Mayer, R. (1986). Teaching of learning strategies. In M. C. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (pp. 315-327). Garner, R. (1990). When children and adults do not use learning strategies: Toward a theory and settings. Review of Educational Research, 60(4), 517-529.
12) Öğrenme analitikleri Kovanovic, V. (2019). The journey of learning analytics. HERDSA Review of Higher Education, 6, 37-63.
13) Eğitimde yapay zeka Diaz, M. (2023). What is AI? Everything to know about artificial intelligence. Retrieved June 12, 20223 from https://www.zdnet.com/article/what-is-ai-heres-everything-you-need-to-know-about-artificial-intelligence/ West, D. M. & Allen, J. R. (2018). How artificial intelligence is transforming the world? Retrieved June 12, 2023 from https://www.brookings.edu/research/how-artificial-intelligence-is-transforming-the-world/
14) Öğretim tasarımı ve teknolojisinde yeni eğilimler Merrill, M. D. & Wilson, B. (2007). The future of instructional design (point/counterpoint). In R. A. Reiser & John V. Dempsey (Eds.), Current trends and issues in instructional design and technology (pp. 335-351)). Upper Saddle River, NJ: Pearson.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Andrews, D. H. & Goodson, L. A. (1980). A comparative analysis of models of instructional design. Journal of Instructional Development, 3(4), 2-16.
Anglin, G. (Ed.). (1991). Instructional technology: Past, present, and future. Englewood, CO: Libraries Unlimited.
Clark, R. E. (1994). Media will never influence learning. Educational Technology Research and Development, 42(2), 21-29.
Garner, R. (1990). When children and adults do not use learning strategies: Toward a theory and settings. Review of Educational Research, 60(4), 517-529.
Fleming, M. & Levie, W. H. (Eds.). (1993). Instructional message design: Principles from behavioral and cognitive science. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
Heinich, R. (1984). The proper study of educational technology. Educational Communications and Technology Journal, 32(2), 67-87.
Jonassen, D. H. (Ed.). (1996). Handbook of research on educational communications and technology. New York: Macmillian.
Reiser, R. A. & Dempsey, J. V. (Eds.). (2007). Current trends and issues in instructional design and technology. Upper Saddle River, NJ: Pearson.
Salomon, G. (1983). The differential investment of mental effort in learning from different sources. Educational Psychologist, 18, 42-50.
Spector, M. J. (Ed.). (2015). Foundations of educational technology: Integrative approaches and interdisciplinary perspectives. New York: Routledge.
Tessmer, M. (1990). Environment analysis: a neglected stage of instructional design. Educational Technology Research and Development, 38(1), 55-64.
Weinsten, C. Mayer, R. (1986). Teaching of learning strategies. In M. C. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (pp. 315-327). New York: Macmillian.


Diğer Kaynaklar: Andrews, D. H. & Goodson, L. A. (1980). A comparative analysis of models of instructional design. Journal of Instructional Development, 3(4), 2-16.
Anglin, G. (Ed.). (1991). Instructional technology: Past, present, and future. Englewood, CO: Libraries Unlimited.
Clark, R. E. (1994). Media will never influence learning. Educational Technology Research and Development, 42(2), 21-29.
Garner, R. (1990). When children and adults do not use learning strategies: Toward a theory and settings. Review of Educational Research, 60(4), 517-529.
Fleming, M. & Levie, W. H. (Eds.). (1993). Instructional message design: Principles from behavioral and cognitive science. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
Heinich, R. (1984). The proper study of educational technology. Educational Communications and Technology Journal, 32(2), 67-87.
Jonassen, D. H. (Ed.). (1996). Handbook of research on educational communications and technology. New York: Macmillian.
Reiser, R. A. & Dempsey, J. V. (Eds.). (2007). Current trends and issues in instructional design and technology. Upper Saddle River, NJ: Pearson.
Salomon, G. (1983). The differential investment of mental effort in learning from different sources. Educational Psychologist, 18, 42-50.
Spector, M. J. (Ed.). (2015). Foundations of educational technology: Integrative approaches and interdisciplinary perspectives. New York: Routledge.
Tessmer, M. (1990). Environment analysis: a neglected stage of instructional design. Educational Technology Research and Development, 38(1), 55-64.
Weinsten, C. Mayer, R. (1986). Teaching of learning strategies. In M. C. Wittrock (Ed.), Handbook of research on teaching (pp. 315-327). New York: Macmillian.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 20
Ödev 10 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 46
Ödevler 16 144
Küçük Sınavlar 2 12
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek.
2) Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek.
3) Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme
4) Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme
5) Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme
6) Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme
7) Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9) Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
10) Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
11) Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme.
12) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.