EDT6017 Eğt. Projelerinin Geliştirilmesi ve Yön.Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT6017 Eğitim Projelerinin Geliştirilmesi ve Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEFİKA FEZA ORHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere temel olarak proje kavramı ve proje bileşenleri, proje tanımı ve işlevi kavramlarını bilme ve eğitim teknolojisi alanında yapılmış ulusal ve uluslararası projelerden haberdar olma, bu projeleri detaylı olarak inceleme ve alanımıza neler sunduğunu değerlendirme deneyimi kazandırmayı hedeflemektedir. Buna bağlı olarak, eğitim teknolojisi alanı ile ilgili bir proje fikri geliştirme ve bu fikri bir proje başvurusu dosyası haline getirme becerisi kazandıracaktır.
Bu bağlamda dersin içeriği şu konuları kapsayacaktır: proje yaşam döngüsü ve proje yönetimi; proje konusu seçimi; literatür taraması; proje amacı; proje metodolojisi; projelerin özgün değeri; veri toplama araçları; proje çalışması ve zaman çizelgesi; proje yönetim yazılımı; proje bütçesi; risk planlaması; projelerin yaygın değeri; proje ekibi; proje çağrıları; ulusal projeler (TÜBİTAK, DPT, Ulusal Kalkınma Ajansları, Bakanlıklar); uluslararası projeler (AB, vb.); özgün proje önerisi oluşturma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Projenin ne olduğunu, proje bileşenleri ve işlevini ve Proje Yönetiminin Önemini kavrar.
2. Proje yürütme, izleme ve kontrolden proje kapanışına kadar proje yönetimi süreçlerini, araçlarını ve tekniklerini bilir.
3. Eğitim teknolojisi alanında yapılmış projeleri bilir ve raporlarını değerlendirebilir
4. Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili bir proje fikri geliştirme, proje tanımlama belgesi hazırlama ve sunmayı gerçekleştirir.

Dersin İçeriği

Proje Tanımı
1. Eğitim Teknolojisi projesi nedir?
2. Projelerin Belirleyici Özellikleri
3. Proje Türleri
Proje Yönetimi
4. Proje Yönetimi Nedir ?
5. Proje Yönetiminin Bileşenleri nedir?
6. Proje Yönetimi Döngüsü
Proje Döngüsü 1: Proje Geliştirme (Başlatma) :
• Fikrin ortaya çıkışı
• İhtiyaç/ Problem Tanımlama
• İhtiyaç/ Problem Analizi
• Çözüm Üretme (Amaç)
• Projenin Hedefleri
• Projenin Hedef Kitlesi
• Proje Çeşidinin Belirlemesi (Büyüklük, Zaman, Kaynak, Öncelik durumuna göre)
Proje Döngüsü 2: Planlama
• Projede Kapsam Yönetimi
• Zaman planlaması: İş paketleri
WBS (Sınıflandırılmış İş Listesi/iş paketleri) ve Ara hedefler (mile Stone) saptama Gantt şeması

Proje Döngüsü 2: Planlama
• Projede Kapsam Yönetimi
• Zaman planlaması:
İş paketleri
WBS (Sınıflandırılmış İş Listesi/iş paketleri) ve Ara hedefler (mile Stone) saptama
Gantt şeması

Proje Döngüsü 2: Planlama

• Projede Sınırlılıklar
• Varsayımlar Maliyet yönetimi – Kaynak planlaması
• Ön Bütçe Tahmini
Proje Döngüsü 2: Planlama
• Değişiklik yönetimi
• Risk yönetimi
• Yaygın etki analizi
Proje Kapanış Raporu Yazma


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Dersin tanıtımı, hedefler, dersin amacı, müfredatın okunması ve tartışılması, kullanılacak kaynaklar Proje Yönetimine Genel Bakış • Tanışma, Dersin tanıtımı, hedefler, dersin amacı, müfredatın okunması ve tartışılması, kullanılacak kaynaklar Proje Yönetimine Genel Bakış • Proje Nedir ? • Proje, program, operasyonel İşler farklar. • Projelerin Temel Özellikleri.
1) Tanışma, Dersin tanıtımı, hedefler, dersin amacı, müfredatın okunması ve tartışılması, kullanılacak kaynaklar Proje Yönetimine Genel Bakış • Tanışma, Dersin tanıtımı, hedefler, dersin amacı, müfredatın okunması ve tartışılması, kullanılacak kaynaklar Proje Yönetimine Genel Bakış • Proje Nedir ? • Proje, program, operasyonel İşler farklar. • Projelerin Temel Özellikleri.
2) Proje Tanımı 1. Eğitim Teknolojisi projesi nedir? 2. Projelerin Belirleyici Özellikleri 3. Proje Türleri
3) Proje Çağrılarını İnceleme 1.Tubitak Proje Çağrıları SOBAG https://ebideb.tubitak.gov.tr/giris.htm 2. 4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı 3. 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı 4. 2211 - Yurt İçi Doktora Burs Programları
4) PROJE DÖNGÜSÜ: Proje Döngüsü 1: Proje Geliştirme (Başlatma) : • Okuma: Designing Education Projects Soru: 1.“Why is Needs Assessment Important to Project Design and Implementation?” 2. “Where do ideas for education programs come from?” Okuyun Part 1 Need Assessment sf8-11
5) PROJE DÖNGÜSÜ: Proje Döngüsü 1: Proje Geliştirme (Başlatma) : •
6) Grup Sunumları (Proje Fikri)
7) Proje Döngüsü 2: Planlama Proje Yönetimi Nedir? 1. Proje Yönetimi Adımları 2. PM Ana Süreçleri 3. PY Zorlukları 4. Proje Yöneticisi Proje Yöneticisi ve özellikleri/görevleri 5. Projelerde başarısızlık nedenleri
8) Proje Döngüsü 2: Planlama •
9) Proje Döngüsü 2: Planlama •
10) Proje Döngüsü 2: Planlama
11) Proje Gerçekleştirme Yönetimi
12) Türkiye’de Yapılan ET Resmi Projeler ve Dünya Bankası Destekli Proje Örnekleri
13) Proje Kapanış Raporu Yazma
14) Grup proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ● BOOK: PMBOK® GUIDE, PMI (6th edition)
o https://cdn.website-editor.net/6a891e2d1b0d4ccb8cd5ec2ff68a326c/files/uploaded/PMBOKSummary6.pdf
o https://www.engineeringmanagement.info/2018/08/pmbok-guide-sixth-edition-summarized-pdf.html

SECONDARY RESOURCES
● BOOK: Bilişim Projeleri Yönetimi El Kitabı, TBD (1999)
● BOOK: Proje Yönetimi Kavramları, Gökrem Tekir (2006)
● https://www.slideshare.net/BekaCoturPMP/0-proje-yonetimi-egitimi
Diğer Kaynaklar: ● BOOK: PMBOK® GUIDE, PMI (6th edition)
o https://cdn.website-editor.net/6a891e2d1b0d4ccb8cd5ec2ff68a326c/files/uploaded/PMBOKSummary6.pdf
o https://www.engineeringmanagement.info/2018/08/pmbok-guide-sixth-edition-summarized-pdf.html

SECONDARY RESOURCES
● BOOK: Bilişim Projeleri Yönetimi El Kitabı, TBD (1999)
● BOOK: Proje Yönetimi Kavramları, Gökrem Tekir (2006)
● https://www.slideshare.net/BekaCoturPMP/0-proje-yonetimi-egitimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 36 360
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 1 1
Toplam İş Yükü 364

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek. 5
2) Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek. 5
3) Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme 5
4) Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme 5
5) Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme 4
6) Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme 5
7) Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme 3
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 5
9) Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 5
10) Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. 5
11) Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme. 5
12) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 5