EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT6017 | Eğitim Projelerinin Geliştirilmesi ve Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEFİKA FEZA ORHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere temel olarak proje kavramı ve proje bileşenleri, proje tanımı ve işlevi kavramlarını bilme ve eğitim teknolojisi alanında yapılmış ulusal ve uluslararası projelerden haberdar olma, bu projeleri detaylı olarak inceleme ve alanımıza neler sunduğunu değerlendirme deneyimi kazandırmayı hedeflemektedir. Buna bağlı olarak, eğitim teknolojisi alanı ile ilgili bir proje fikri geliştirme ve bu fikri bir proje başvurusu dosyası haline getirme becerisi kazandıracaktır. Bu bağlamda dersin içeriği şu konuları kapsayacaktır: proje yaşam döngüsü ve proje yönetimi; proje konusu seçimi; literatür taraması; proje amacı; proje metodolojisi; projelerin özgün değeri; veri toplama araçları; proje çalışması ve zaman çizelgesi; proje yönetim yazılımı; proje bütçesi; risk planlaması; projelerin yaygın değeri; proje ekibi; proje çağrıları; ulusal projeler (TÜBİTAK, DPT, Ulusal Kalkınma Ajansları, Bakanlıklar); uluslararası projeler (AB, vb.); özgün proje önerisi oluşturma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Projenin ne olduğunu, proje bileşenleri ve işlevini ve Proje Yönetiminin Önemini kavrar. 2. Proje yürütme, izleme ve kontrolden proje kapanışına kadar proje yönetimi süreçlerini, araçlarını ve tekniklerini bilir. 3. Eğitim teknolojisi alanında yapılmış projeleri bilir ve raporlarını değerlendirebilir 4. Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili bir proje fikri geliştirme, proje tanımlama belgesi hazırlama ve sunmayı gerçekleştirir. |
Proje Tanımı 1. Eğitim Teknolojisi projesi nedir? 2. Projelerin Belirleyici Özellikleri 3. Proje Türleri Proje Yönetimi 4. Proje Yönetimi Nedir ? 5. Proje Yönetiminin Bileşenleri nedir? 6. Proje Yönetimi Döngüsü Proje Döngüsü 1: Proje Geliştirme (Başlatma) : • Fikrin ortaya çıkışı • İhtiyaç/ Problem Tanımlama • İhtiyaç/ Problem Analizi • Çözüm Üretme (Amaç) • Projenin Hedefleri • Projenin Hedef Kitlesi • Proje Çeşidinin Belirlemesi (Büyüklük, Zaman, Kaynak, Öncelik durumuna göre) Proje Döngüsü 2: Planlama • Projede Kapsam Yönetimi • Zaman planlaması: İş paketleri WBS (Sınıflandırılmış İş Listesi/iş paketleri) ve Ara hedefler (mile Stone) saptama Gantt şeması Proje Döngüsü 2: Planlama • Projede Kapsam Yönetimi • Zaman planlaması: İş paketleri WBS (Sınıflandırılmış İş Listesi/iş paketleri) ve Ara hedefler (mile Stone) saptama Gantt şeması Proje Döngüsü 2: Planlama • Projede Sınırlılıklar • Varsayımlar Maliyet yönetimi – Kaynak planlaması • Ön Bütçe Tahmini Proje Döngüsü 2: Planlama • Değişiklik yönetimi • Risk yönetimi • Yaygın etki analizi Proje Kapanış Raporu Yazma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Dersin tanıtımı, hedefler, dersin amacı, müfredatın okunması ve tartışılması, kullanılacak kaynaklar Proje Yönetimine Genel Bakış • Tanışma, Dersin tanıtımı, hedefler, dersin amacı, müfredatın okunması ve tartışılması, kullanılacak kaynaklar Proje Yönetimine Genel Bakış • Proje Nedir ? • Proje, program, operasyonel İşler farklar. • Projelerin Temel Özellikleri. | |
1) | Tanışma, Dersin tanıtımı, hedefler, dersin amacı, müfredatın okunması ve tartışılması, kullanılacak kaynaklar Proje Yönetimine Genel Bakış • Tanışma, Dersin tanıtımı, hedefler, dersin amacı, müfredatın okunması ve tartışılması, kullanılacak kaynaklar Proje Yönetimine Genel Bakış • Proje Nedir ? • Proje, program, operasyonel İşler farklar. • Projelerin Temel Özellikleri. | |
2) | Proje Tanımı 1. Eğitim Teknolojisi projesi nedir? 2. Projelerin Belirleyici Özellikleri 3. Proje Türleri | |
3) | Proje Çağrılarını İnceleme 1.Tubitak Proje Çağrıları SOBAG https://ebideb.tubitak.gov.tr/giris.htm 2. 4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı 3. 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı 4. 2211 - Yurt İçi Doktora Burs Programları | |
4) | PROJE DÖNGÜSÜ: Proje Döngüsü 1: Proje Geliştirme (Başlatma) : • | Okuma: Designing Education Projects Soru: 1.“Why is Needs Assessment Important to Project Design and Implementation?” 2. “Where do ideas for education programs come from?” Okuyun Part 1 Need Assessment sf8-11 |
5) | PROJE DÖNGÜSÜ: Proje Döngüsü 1: Proje Geliştirme (Başlatma) : • | |
6) | Grup Sunumları (Proje Fikri) | |
7) | Proje Döngüsü 2: Planlama Proje Yönetimi Nedir? 1. Proje Yönetimi Adımları 2. PM Ana Süreçleri 3. PY Zorlukları 4. Proje Yöneticisi Proje Yöneticisi ve özellikleri/görevleri 5. Projelerde başarısızlık nedenleri | |
8) | Proje Döngüsü 2: Planlama • | |
9) | Proje Döngüsü 2: Planlama • | |
10) | Proje Döngüsü 2: Planlama | |
11) | Proje Gerçekleştirme Yönetimi | |
12) | Türkiye’de Yapılan ET Resmi Projeler ve Dünya Bankası Destekli Proje Örnekleri | |
13) | Proje Kapanış Raporu Yazma | |
14) | Grup proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | ● BOOK: PMBOK® GUIDE, PMI (6th edition) o https://cdn.website-editor.net/6a891e2d1b0d4ccb8cd5ec2ff68a326c/files/uploaded/PMBOKSummary6.pdf o https://www.engineeringmanagement.info/2018/08/pmbok-guide-sixth-edition-summarized-pdf.html SECONDARY RESOURCES ● BOOK: Bilişim Projeleri Yönetimi El Kitabı, TBD (1999) ● BOOK: Proje Yönetimi Kavramları, Gökrem Tekir (2006) ● https://www.slideshare.net/BekaCoturPMP/0-proje-yonetimi-egitimi |
Diğer Kaynaklar: | ● BOOK: PMBOK® GUIDE, PMI (6th edition) o https://cdn.website-editor.net/6a891e2d1b0d4ccb8cd5ec2ff68a326c/files/uploaded/PMBOKSummary6.pdf o https://www.engineeringmanagement.info/2018/08/pmbok-guide-sixth-edition-summarized-pdf.html SECONDARY RESOURCES ● BOOK: Bilişim Projeleri Yönetimi El Kitabı, TBD (1999) ● BOOK: Proje Yönetimi Kavramları, Gökrem Tekir (2006) ● https://www.slideshare.net/BekaCoturPMP/0-proje-yonetimi-egitimi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 36 | 360 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 364 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kavrama ve eğitim ile ilişkilendirebilmek. | 5 |
2) | Eğitim teknolojisinin diğer disiplinler ile olan ilişkilerini kavrama ve bu ilişkiler çerçevesinde olası uygulamalar ile ilgili fikirlerini ifade edebilmek. | 5 |
3) | Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme | 5 |
4) | Disiplinlerarası bakış açısını kullanarak eğitim teknolojisi alanında özgün araştırmalar yönetebilme | 5 |
5) | Eğitim teknolojisi alanında özgün bir konuyu bilimsel araştırma yöntemleri ilkeleri çerçevesinde bağımsız veya işbirliği içerisinde araştırabilme, elde ettiği sonuçları araştırma raporu olarak sunabilme | 4 |
6) | Eğitim teknolojisi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşleri savunabilme | 5 |
7) | Eğitim teknolojisi alanındaki uzmanlar ile yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme | 3 |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak eğitim teknolojisi ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 5 |
9) | Eğitim teknolojisi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek, toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 5 |
10) | Eğitim teknolojisi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | 5 |
11) | Eğitim teknolojisi alanında bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilgi birikimine katkı getirebilme. | 5 |
12) | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 5 |