FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5888-2 | Tez | Bahar Güz |
0 | 0 | 0 | 30 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Ön Koşullar: |
ELT5888-1 - Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Ders öğrencilerin belirledikleri bilimsel bir alanda bağımsız bir araştırma yapabileceğini göstermesini amaçlamaktadır. Öğrenciler belirli bir zaman dilimi içinde seçilen bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve ilgili bulgularının yayınlamasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar. Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun araştırma yöntemleri uygulayarak çözebilir. Üzerinde çalışılan problemin çözümü için veri setleri ve bulguları sunabilir. |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Tez planı hazırlama | |
3) | Tez planının üstünden geçme | |
4) | Literatür taraması yapmak ve yazıya dökmek | |
5) | Literatür taraması ile ilgili geribildirim alma | |
6) | Araştırma bölümü yazmak | |
6) | Araştırma bölümü ile ilgili geribildirim alma | |
7) | Veri toplama araçlarını saptama | |
8) | Veri toplama prosedürü | |
9) | Veri analiz yöntemlerini saptama | |
10) | Veri analizleri | |
11) | Sonuçları yazma tekniklerini saptama | |
12) | Sonuç bölümüyle ilgili geribildirim alma | |
12) | Tartışma bölümü yazma tekniklerini saptama | |
13) | Tartışma bölümü ile ilgili geribildirim alma | |
14) | Referansları yazma tekniklerini saptama | |
15) | Tez teslimi | |
16) | Tez savunması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 90 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 5 | 15 | 75 |
Arazi Çalışması | 5 | 20 | 100 |
Sunum / Seminer | 3 | 15 | 45 |
Ödevler | 15 | 30 | 450 |
Rapor Teslimi | 3 | 12 | 36 |
Toplam İş Yükü | 754 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |