ELT5887 SeminerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5887 Seminer Bahar 0 0 0 10
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Ön Koşullar: ELT5888-1 - Thesis
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Araştırma Seminer dersi tez veya bitirme ödevi bir araştırma projesinin başından sonuna kadar nasıl planlanıp yürütüleceği konusunda sistematik bir incelemedir. Eleştirel düşünme, araştırma, akademik yazım gibi temel konular dersin kapsamı içindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Akademik bir araştırma projesinin nasıl yürütüleceğinin aşamalarını kavramak,
2. Bir araştırma problem geliştirebilme ve bu problem uygun akademik ve formel bir dille ifade edebilme,
3. İlgili alan yazına ulaşabilme ve başkalarının araştırma ve bulguları yoluyla araştırma problemini olgunlaştırabilme,
4. Problemin doğasına uygun bir veri toplama türü saptayabilme ve veri toplama aşamalarını ayrıntılarıyla belirleyebilme,
5. Tüm bu aşamaları yazılı ve sözel bir tez projesi halinde sunabilme.

Dersin İçeriği

Bir araştırma problemi etrafında başkalarının aynı konuda neler araştırıp yazdığı başlangıç açısından önemlidir. Alan yazın taraması olarak adlandırılan bu süreç sizi daha önceleri başkaları tarafından yapılan ilgili araştırmalara yönlendirecektir. Bu araştırma problemini yine başkalarının yazdıklarından yola çıkarak bir araştırma tasarımıyla yürütmek ve gerekli veriyi doğru yöntemlerle toplamak sürecin geri kalan önemli kısmıdır. Bu seminer dersi öğrencinin seçeceği konuda yapmayı planladığı yazılı bir araştırma önerisiyle son bulacaktır.
Bu seminer dersi öğrenciye sunulan akademik bir destek mekanizmasıdır, ancak akademik danışmanlarınızın araştırmanız, projeniz veya teziniz hakkındaki görüş ve önerileri asıl dikkate almanız gereken konudur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırmaya giriş Ders içeriği ve planı
2) Bilimsel araştırmanın amacı ve bilimsel raporlama, ve akademik yazı Okuma: makale
3) Araştırma problemi tespiti ve araştırma sorularını oluşturma Kitap bölümü ve makale okumaları
4) Alan yazın taraması Makale okuma
5) Veri toplama yöntemleri: Nicel Misafir öğretim üyesinin seminer sunumu
6) Veri toplama yöntemleri: Nitel Misafir öğretim üyesinin seminer sunumu
7) Veri analizi Makale okuma
8) Veri ışığında araştırma probleminin yanıtlanması Makale okuma
9) Tartışma ve Yorum
10) Projelere geridönüt verme
11) Projelere geridönüt verme
12) Proje sunumları
13) Proje sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The instructor may assign readings, handouts, web-based activities throughout the semester.
Diğer Kaynaklar: American Psychological Association. (2009). Publication manual of the American psychological association (6th edition). Washington, DC: Author. (or other appropriate style manual)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 2 % 10
Ödev 5 % 50
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 14 140
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 10 10
Ödevler 5 19 95
Toplam İş Yükü 246

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.