CYS5171 Adli BilişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CYS5171 Adli Bilişim Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Adli bilişime yönelik temel bilgilendirmenin yapılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Adli bilişim süreci içerisinde ve her safhada uygun ekipman kullanımını sağlamaktır. Uzman görüşleri ile tecrübe kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bilgisayar Medyalarına İlk Müdahale. Adli Bilişim Alanında Özel Ekipman Kullanmanın Önemi. Yazma Koruma Ekipmanları. İmaj Alma Ekipmanları. İmaj Alma Cihazları. İmaj Alma Yazılımları. Veri Depolama Birimlerinin İncelenmesinde Kullanılan Ekipmanlar. Çok Fonksiyonlu Yazılımlar. Diğer Yazılımsal Ekipmanlar. Hasarlı Medya Onarım Ve Veri Kurtarma Ekipmanları. Mobil Cihaz İncelemelerinde Kullanılan Ekipmanlar. Mobil Cihazların İncelenmesi. Canlı İncelemede Kullanılan Ekipmanlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Medyalarına İlk Müdahale Ders notları
2) Adli Bilişim Alanında Özel Ekipman Kullanmanın Önemi Ders notları
3) Yazma Koruma Ekipmanları Ders notları
4) İmaj Alma Ekipmanları Ders notları
5) İmaj Alma Cihazları Ders notları
6) İmaj Alma Yazılımları Ders notları
7) Veri Depolama Birimlerinin İncelenmesinde Kullanılan Ekipmanlar Ders notları
8) Çok Fonksiyonlu Yazılımlar I Ders notları
9) Çok Fonksiyonlu Yazılımlar II Ders notları
10) Diğer Yazılımsal Ekipmanlar Ders notları
11) Hasarlı Medya Onarım Ve Veri Kurtarma Ekipmanları Ders notları
12) Mobil Cihaz İncelemelerinde Kullanılan Ekipmanlar Ders notları
13) Mobil Cihazların İncelenmesi Ders notları
14) Canlı İncelemede Kullanılan Ekipmanlar Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Computer Forensics InfoSec Pro Guide, David Cowen, 2013.
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Ödev 4 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 4 8 32
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 288

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.