İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4215 | Kuveyt Türk Katılım Bankacılığı | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste, İslami bankacılık hakkında genel bir bakış açısı kazandırılması amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin temel kazanımları aşağıdaki gibidir: -İslami bankacılık hakkında kısa bilgi; Türk İslami Bankacılık Yazışmaları; katılım bankacılığı verilecek -İslam bankacılık yöntemleri tanıtılacak. Bunlar morabahah, modarabah, musharakah, Qard Al-Hassen, Istisna, Kefalah, Vekaleh, Ijarah -İslam bankacılığı ve yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi olur. -Öğrenciler geleneksel bankacılık ile islami bankacılık arasındaki farkları görecek -Öğrenciler katılım bankasında organizasyon hakkında bilgi sahibi olur |
Katılım bankacılığı, sağlam bankacılık, islam bankacılığı, islami finans, Kuveyt Türk, Kuveyt Türk Katılım Bankası, morabaha, modaraba, musharaka, AAOIFI, islam bankacılığı tarihi, lariba bankacılığı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geleneksel Bankacılık ve Para | |
2) | İslami Bankacılık Tarihi ve Gelişimi | |
3) | İslami Bankacılığın Temelleri | |
4) | İslami Bankacılıkta Fon Toplama | |
5) | İslami Bankacılıkta Fon Kullanımı | |
6) | Ara sınav | |
7) | Kuveyt Türk'e saha ziyareti: Ses Bankacılığı Modelinde Bireysel ve Kurumsal Bankacılık | |
8) | Sağlam Bankacılık Modelinde Kredi Tahsisi ve Uluslararası Bankacılık | |
9) | Ses Bankacılığı Modelinde İşlemler, Teknoloji ve İdari Hizmetler Bankacılığı | |
10) | Sağlam Bankacılık Modelinde Finansal Kontrol | |
11) | Sağlam Bankacılık Modelinde Denetim, Uyum ve Risk Yönetimi | |
12) | Ses Bankacılığı Modelinde İnsan Kaynakları, Eğitim ve Kalite | |
13) | Kuveyt Türk saha ziyareti: Ses Bankacılığı Modelinde Hukuk ve İzleme | |
14) | Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Kuveyt Türk Committee (2012): Sağlam Bankacılık Modeli ile Katılım Bankacılığına Giriş |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |