| FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| BA4004 | İletişim Becerileri II | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | English |
| Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÜMİT EROL |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin iletişim becirilerini akıcı, net ve güvenli bir şekilde kullanabilmeleri için gerekli teknik ve bilgiyi vermeyi amaçlar. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarı ile tamamlayan öğreciler: -grup tartışmalarında fikirlerini, görüşlerini ve sorularını ortaya koyarak katılabilirler, -sunuş yapabilmek için gerekli temel teknikleri edinmiş olurlar - profesyonel ve akademik konularda gerekli iletişim tekniklerini kullanabilirler -iş hayatında web temelli araçları kullanarak online görüşmelere ve tartışmalara katılabilirler |
| Sözlü iletişim becerileri, Kişilerarası fikir paylaşımı, empati, iletişimde karşıt görüşlerin ortaya konulması, akademik iletişimi, profesyonel hayatta iletişim becerileri |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | İletişime Giriş | |
| 2) | İletişim Süreci | |
| 3) | Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesi | |
| 4) | Farklı Görüşlere Açık olmak ve empati | |
| 5) | Karşı görüş belirtme ve itiraz | |
| 6) | akademik alanda iletişimin kullanılması | |
| 7) | Arasınav | |
| 8) | Profesyonel Hayatta iletişim teknikleri | |
| 9) | Profesyonel yaşamda iletişim teknikleri | |
| 10) | Müzakere Teknikleri | |
| 11) | Küresel Dünyada İletişim | |
| 12) | Etkili Sunuş Teknikleri | |
| 13) | Proje Sunumları | |
| 14) | Proje sunumları |
| Ders Notları / Kitaplar: | various handouts |
| Diğer Kaynaklar: | various handouts |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 10 |
| Projeler | 1 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 40 |
| Sunum / Seminer | 4 | 8 |
| Proje | 6 | 18 |
| Ödevler | 5 | 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | 5 |
| Final | 2 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 138 | |
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
| 2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
| 3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
| 4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
| 5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
| 6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
| 7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
| 8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
| 9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
| 10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
| 11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
| 12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |