CPS5888-2 TezBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CPS5888-2 Tez Bahar 0 0 0 10

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: CPS5888-1 - Thesis
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE
Dersi Veren(ler): Dr. SERKAN ÖZGÜN
Prof. Dr. METEHAN İRAK
Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK
Dr. HATİCE GÜNEŞ
Dr. Öğr. Üyesi BURAK DOĞRUYOL
Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ
Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK
Doç. Dr. SİMAY İKİER
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Dr. Öğr. Üyesi BANU ÇANKAYA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, CPS5888-1 Tez dersinin devamı niteliğindedir. Bu derste, önceden planlanmış ve etik kurul onayı alınmış araştırmanın veri toplama, analiz ve raporlama süreçleri yürütülür. Toplanan veriler uygun istatistiksel veya nitel analiz yöntemleri ile değerlendirilir, elde edilen sonuçlar yorumlanır ve tablo ve şekillerle sunularak bilimsel bir formatta raporlanır.
Ayrıca, araştırma bulgularının ilgili literatürle karşılaştırılması yapılır ve tartışma bölümü yazılarak araştırmanın katkıları, sınırlılıkları ve gelecekteki çalışmalar için öneriler ele alınır. Öğrenciler, bu süreç boyunca tez yazım sürecini tamamlamak için akademik yazım tekniklerini uygulama ve tez bütünlüğünü sağlama becerisi kazanırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Veri toplama sürecini yönetir. Toplanan verileri uygun istatistiksel yöntemler ile analiz eder. Elde edilen bulguları tablo ve şekillerle bilimsel bir formatta sunar. Sonuçları yorumlar ve ilgili literatür ile karşılaştırarak tartışma bölümünü yazar. Akademik yazım kurallarına uygun şekilde tez raporlamasını hazırlar. Bilimsel düşünme, eleştirel değerlendirme ve akademik etik ilkelerine uygun araştırma yapma becerilerini geliştirir.

Dersin İçeriği

Data toplama
Data analiz yöntemine karar verme
Datanın analizi
Tez yazma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtılması
2) Veri Toplama
3) Veri Toplama
4) Veri Toplama
5) Veri Temizle ve Ön Analizler Uygun istatistiksel veya nitel analiz yöntemlerinin belirlenmesi
6) Veri Analizi Analizler
7) Veri Analizi Analizler
8) Bulguların Sunumu
9) Bulguların Yorumlanması Literatür Taraması
10) Sonuç Bölümünün Yazımı Literatür Taraması
11) Tartışma Bölümünün Yazımı Literatür Taraması
12) Tartışma Bölümünün Yazımı Literatür Taraması
13) Tartışma Bölümünün Yazımı Literatür Taraması
14) Tezin Son Biçimlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association.
Diğer Kaynaklar: Please follow the thesis guideline of the Bahçeşehir University.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 0
Ara Juri 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Sunum / Seminer 4 10 40
Proje 4 5 20
Ödevler 4 10 40
Toplam İş Yükü 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek.
2) Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek.
3) Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak.
4) Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak.
5) Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek.
6) Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek.
7) Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek.
8) Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek.
9) Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak.
10) Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak.
11) Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek.
12) Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak.