KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5888-2 | Tez | Bahar | 0 | 0 | 0 | 10 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
CPS5888-1 - Thesis |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÇİĞDEM KOŞE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. SERKAN ÖZGÜN Prof. Dr. METEHAN İRAK Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK Dr. HATİCE GÜNEŞ Dr. Öğr. Üyesi BURAK DOĞRUYOL Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK Doç. Dr. SİMAY İKİER Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ Dr. Öğr. Üyesi BANU ÇANKAYA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, CPS5888-1 Tez dersinin devamı niteliğindedir. Bu derste, önceden planlanmış ve etik kurul onayı alınmış araştırmanın veri toplama, analiz ve raporlama süreçleri yürütülür. Toplanan veriler uygun istatistiksel veya nitel analiz yöntemleri ile değerlendirilir, elde edilen sonuçlar yorumlanır ve tablo ve şekillerle sunularak bilimsel bir formatta raporlanır. Ayrıca, araştırma bulgularının ilgili literatürle karşılaştırılması yapılır ve tartışma bölümü yazılarak araştırmanın katkıları, sınırlılıkları ve gelecekteki çalışmalar için öneriler ele alınır. Öğrenciler, bu süreç boyunca tez yazım sürecini tamamlamak için akademik yazım tekniklerini uygulama ve tez bütünlüğünü sağlama becerisi kazanırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Veri toplama sürecini yönetir. Toplanan verileri uygun istatistiksel yöntemler ile analiz eder. Elde edilen bulguları tablo ve şekillerle bilimsel bir formatta sunar. Sonuçları yorumlar ve ilgili literatür ile karşılaştırarak tartışma bölümünü yazar. Akademik yazım kurallarına uygun şekilde tez raporlamasını hazırlar. Bilimsel düşünme, eleştirel değerlendirme ve akademik etik ilkelerine uygun araştırma yapma becerilerini geliştirir. |
Data toplama Data analiz yöntemine karar verme Datanın analizi Tez yazma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtılması | |
2) | Veri Toplama | |
3) | Veri Toplama | |
4) | Veri Toplama | |
5) | Veri Temizle ve Ön Analizler | Uygun istatistiksel veya nitel analiz yöntemlerinin belirlenmesi |
6) | Veri Analizi | Analizler |
7) | Veri Analizi | Analizler |
8) | Bulguların Sunumu | |
9) | Bulguların Yorumlanması | Literatür Taraması |
10) | Sonuç Bölümünün Yazımı | Literatür Taraması |
11) | Tartışma Bölümünün Yazımı | Literatür Taraması |
12) | Tartışma Bölümünün Yazımı | Literatür Taraması |
13) | Tartışma Bölümünün Yazımı | Literatür Taraması |
14) | Tezin Son Biçimlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. |
Diğer Kaynaklar: | Please follow the thesis guideline of the Bahçeşehir University. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 0 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer | 4 | 10 | 40 |
Proje | 4 | 5 | 20 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü | 240 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kuramsal bilgi ve ampirik araştırma yoluyla insan psikopatolojisi ve psikolojik iyi olma hali hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirmek. | |
2) | Kanıta dayalı klinik uygulamaları geliştirmek için psikolojik teorileri, tedavi yaklaşımlarını ve ampirik bulguları eleştirel olarak değerlendirmek. | |
3) | Klinik görüşme, vaka formülasyonu ve kanıta dayalı müdahale teknikleri dahil olmak üzere temel klinik becerilerde uzmanlaşmak. | |
4) | Süpervizyon uygulamaları aracılığı ile psikolojik değerlendirme, tanı ve tedavi planlaması konularında bilgi ve pratik deneyim kazanmak. | |
5) | Uygun araştırma yöntemleri (örn. deneysel, korelasyonel, boylamsal ve nitel çalışmalar) ve istatistiksel analizleri kullanarak klinik psikoloji alanında bağımsız araştırma yürütme konusunda yeterlilik geliştirmek. | |
6) | Gözetimli klinik eğitim ve saha çalışması yoluyla psikoloji teorilerini ve araştırmalarını gerçek dünyadaki klinik uygulamalara entegre etme becerisini geliştirmek. | |
7) | Klinik psikoloji uygulamaları ve araştırmalarında etik ilkelere ve mesleki standartlara bağlı kalmak; ayrımcılıktan kaçınma, kültürel duyarlılık ve sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmek. | |
8) | Klinik psikoloji alanında eleştirel düşünme ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik edecek şekilde öz değerlendirme yapmak ve sürekli mesleki gelişime önem vermek. | |
9) | Psikolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve tedavisinde biyolojik, psikolojik ve sosyal faktörleri entegre ederek ruh sağlığına biyopsikososyal bir bakış açısı kazandırmak. | |
10) | Bilişsel-davranışçı ve psikodinamik terapi yaklaşımlarında yetkinlik kazanmak ve bunlardan birinde uzmanlaşmak. | |
11) | Klinik ortamlarda pratik deneyim yoluyla süpervizyon ve vaka formülasyon becerilerini geliştirmek, danışanlara ve meslektaşlara yapılandırılmış geri bildirim ve destek sağlama becerisini geliştirmek. | |
12) | Araştırma soruları oluşturma, bağımsız bilimsel araştırma yürütme ve klinik psikoloji alanına katkı sağlama yetkinliğini gösteren bir yüksek lisans tezi tamamlamak. |