KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5131 | Psikodinamik Psikoterapi Kuramları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. MİA MEDİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere psikoanalitik yaklaşımın temel öncüleerini sağlamaktır. Tarihsel bakış açısı çerçevesinde, Psikoanaltik düşümenin farklı okullarının çerçevesinde önemli temsillerini tanıtmaktır. Bu dersin sonunda, görüşme, değerlendirme, vaka formulasyonu ile ilgili bazı temel kavramlar ve psikoanalitik psikoterapide tedavi planlama,öğrencilerin ikinci dönem metaryalleri ile bağlantı kurabilmeleri için ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Klinik Psikolojiye psikoanalitik teorinin katkısı öğrenir. Psikoanalitik teorinin temel kavramlarını tanımlar. Klasik dürtü teorisi, Ego Psikolojisi ve Nesne İlişkileri Teorileri karışılaştırılır. Çağdaş Psikoanalitik Psikoterapi modellerini bilir. Klasik Psikoanaliz ile Psikodinamkik psikoterapinin farklarını karşılaştırır ve bilir. |
Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri Moving from Hypnosis to Free association , “Studies on Hysteria” Rüyalar ve temel mekanizmaları Topografik model Yapısal Model Psikoseksüel Gelişim Arasınav Ego Psikolojisi ve Hartmann, Spitz, Erikson, Anna Freud, Sandler Bağlanma Teorisi Nesne İlişkileri Teorisi, Winnicott Melanie Klein Heinz Kohut Psikoanalitik Psikoterapi: Temelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri | |
2) | Psikoanaltik Teori ve onun temel öncülleri | |
3) | Hipnozdan serbest çağrışıma geçiş “Studies on Hysteria” | |
4) | Rüyalar ve temel mekanizmaları | |
5) | Topografik model | |
6) | Yapısal Model | |
7) | Psikoseksüel Gelişim | |
8) | Arasınav | |
9) | Ego Psikolojisi ve Hartmann, Spitz, Erikson, Anna Freud, Sandler | |
10) | Bağlanma Teorisi | |
11) | Nesne İlişkileri Teorisi, Winnicott | |
12) | Melanie Klein | |
13) | Heinz Kohut | |
14) | Psikoanalitik Psikoterapi: Temelleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Basch, M.F.( 1988). Understanding Psychotherapy. The Science behind the art. Basic Books. Meissner, W.W.(1991). What is effective in psychoanalytic therapy ?. Jason Aranson ltd. Quidonoz, D. (2003). Words that touch. Karnac books. Several articles and additional readings will be assigned throughout the semester. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |