KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5130 | Bilişsel Davranışçı Terapisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Belirli davranışsal bozuklukların tedavisinde son yıllarda giderek yaygınlaşan bilişsel davranışçı tedavi yaklaşımı hakkında bir anlayış kazandırlması ve tekniklerinin öğretilmesi ve uygulama becerilerinin öğretilmesi; konuya ilişkin kuramsal tartışmaların gözden geçirilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bilişsel davranışçı yaklaşımın gelişimini öğrenmek. BDT'nin temelleri hakkında detaylı bilgi edinmek. BDT'nin uygulama alanları hakkında detaylı bilgi edinmek. Temel davranışçı ve bilişsel müdahalaler hakkında detaylı bilgi edinmek. |
Bilişsel Davranışçı Terapilerin gelişimi Bilişsel Davranışçı Terapilerin bilimsel arkaplanı Bilişsel Davranışçı Terapilerin temelleri BDT'den kimler yararlanır/yararlanamaz Biliş seviyeleri BDT değerlendirmesi Ara sınav BDT formülasyonu Terapi amaçları belirleme Davranışçı müdahaleler: seans içindekiler ve ödevler Bilişsel müdahaleler: psiko-eğitim, metafor kullanma Bilişsel müdahaleler: inançlar ve düşüncelerle çalışma Duygularla çalışma Dönemin genel değerlendirmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilişsel Davranışçı Terapilerin gelişimi | |
2) | Bilişsel Davranışçı Terapilerin bilimsel arkaplanı | |
3) | Bilişsel Davranışçı Terapilerin temelleri | |
4) | BDT'den kimler yararlanır/yararlanamaz | |
5) | Biliş seviyeleri | |
6) | BDT değerlendirmesi | |
7) | Ara sınav | |
8) | BDT formülasyonu | |
9) | Terapi amaçları belirleme | |
10) | Davranışçı müdahaleler: seans içindekiler ve ödevler | |
11) | Bilişsel müdahaleler: psiko-eğitim, metafor kullanma | |
12) | Bilişsel müdahaleler: inançlar ve düşüncelerle çalışma | |
13) | Duygularla çalışma | |
14) | Dönemin genel değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | "." |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 35 | 70 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |