KLİNİK PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CPS5129 | Bilişsel-Davranışçı Psikoterapi Kuramları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLKE SİNE EGECİ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı birçok rahatsızlık için uygulanabilen olan bilişsel davranış terapisinin teorisi ve partiğine giriş yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda, bilişsel davranış terapisinin temel prensipleri ve mantığı, değerlendirmesi ve mantığı ve prosedürlerinin formülasyonu, BDT'nin bilişsel ve davranışsal müdahale teknikleri tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler, bilişsel davranış terapisinin teorisinin kavram ve prensipleri, bilişsel davranış terapisinin terapiye yaklaşım teknikleri (hem davranışsal hem bilişsel müdaheler), BDT'nin yapısı, tedavinin nasıl planlanması ve terapi sürecinin sonlandırılması prensiplerini anlamaya yetkin olmalıdırlar. |
Derse giriş BDT'ye giriş BDT Modeli Değerlendirme ve Kavramsallaştırma Değerlendirme ve Kavramsallaştırma Seansların düzenlenmesi Ara sınav Davranışsal Müdaheleler Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Düşünceleri ortaya çıkarma Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Otomatik düşünceleri değerlendirme ve düzenleme Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Aracı inançları ortaya çıkarma ve düzenleme Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Temel inançları ortaya çıkarma ve düzenleme İmgeleme teknikleri & Terapinin sonlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | BDT'ye giriş | |
3) | BDT'ye giriş | |
4) | BDT Modeli | |
5) | Değerlendirme ve Kavramsallaştırma | |
6) | Değerlendirme ve Kavramsallaştırma | |
7) | Structure of Sessions | |
8) | Ara sınav | |
9) | Davranışçı müdahaleler | |
10) | Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Düşünceleri ortaya çıkarma | |
11) | Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Otomatik düşünceleri değerlendirme ve düzenleme | |
12) | Bilişsel Yeniden Yapılandırma- Aracı inançları ortaya çıkarma ve düzenleme | |
13) | Cognitive Restructuring- Eliciting & Modifying Core Beliefs | |
14) | İmgeleme teknikleri & Terapinin sonlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Dobson, D. & Dobson, K.S. (2009). Evidence-Based Practice of Cognitive Behavioral Therapy. Guilford Press, NY. Westbrook, D., Kennerley, H., & Kirk, J. (2011). An Introduction to Cognitive-Behavior Therapy. Skills and Applications. Sage Publications, London. |
Diğer Kaynaklar: | Dobson, K.S. (2010). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Guilford Press, NY. Beck, J. (2011 ). Cognitive Behavior Therapy. Basics and Beyond. Guilford Press, NY. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 18 |
Ara Sınavlar | 1 | % 32 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 32 | 32 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |