ECO3577 Health EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO3577 Sağlık Ekonomisi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı sağlık ekonomisi hakkında temel bilgileri vermektir. Ayrıca sağlık sektöründe karşılaşılan sorunları ekonomik açıdan analiz etmek ve çözmek dersin diğer amacıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sağlık ekonomisinin temel kavram ve konularına hakim olabilecek,
2. Sağlık ekonomisi literatürünü ders içerikleri çerçevesinde detaylı şekilde araştırma becerisi edinebilecek,
3. Mikroekonominin temel araçlarını ve tekniklerini sağlık piyasasına uygulayabilecek,
4. Sağlık hizmetlerinin arz ve talebini etkileyen temel faktörleri öğrenecek,
5. Sağlık politikalarının ve reformlarının ekonomik boyutunu değerlendirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste, sağlık ekonomisinin temel kavramları, sağlık ekonomisinde kullanılacak temel mikroekonomik araçlar ve istatistiki metodlar öğretildikten sonra, sağlığın arz ve talep yapısına giriş yapılacaktır. Aynı zamanda dönem boyunca sağlık hizmetlerinin finansmanı, sağlık ile ilgili politikalar ve devletin rolü tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar ve Mikroekonomik Araçlar Bölüm 1, Health Economics
2) Temel Kavramlar ve Mikroekonomik Araçlar Bölüm 1, Health Economics
3) Sağlık Ekonomisi ve İstatistiki Metodlar Bölüm 2, Health Economics
4) Sağlık Ekonomisi ve İstatistiki Metodlar Bölüm 2, Health Economics
5) Sağlık Üretim Fonksiyonu Bölüm 2 & 3, Health Economics
6) Sağlık Hizmetlerinde Talep ve Fiyat Bölüm 4, Health Economics
7) Vize
8) Sağlık Hizmetlerinde Talep ve Gelir Bölüm 4, Health Economics
9) Sağlık Hizmetleri Talebi Uygulamaları Bölüm 5, Health Economics
10) Sağlık Hizmetlerinde Arz ve Fiyat: Üretim Süreci Maliyeti ve Verimlilik Bölüm 6 & 7, Health Economics
11) Sağlık Hizmetlerinde Arz: Teknoloji, Kalite, ve Hizmete Erişim Bölüm 8 & 9, Health Economics
12) Sağlık Hizmetleri Finansmanı Bölüm 10, Health Economics
13) Sağlık Ekonomisi ve Sağlık Politikası Bölüm 11, Health Economics
14) Sağlık Sektöründe Devletin ve Pazarın Rolü Bölüm 12, Health Economics

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Health Economics, Charles E. Phelps, Addison Wesley; 5th edition (2012). Pearson Press
Diğer Kaynaklar: Health Economics, Second Edition by Frank A. Sloan and Chee-Ruey Hsieh. The MIT Press, 2016.
The Handbook of Health Economics, Anthony J. Culyer and Joseph P. Newhouse, eds., Elsevier Science, 2000.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4