İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3575 | Eğitim Ekonomisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BÜLENT ANIL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Türkiye'deki eğitim verilerini uluslararası karşılaştırmalarla birlikte kullanarak eğitim ekonomisi teorilerine giriş yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Beşeri sermaye birikimi ve özellikle de eğitim yatırımı kararını anlamak 2. Eğtiimin getirisini Minceryen ücret denklemi kullanarak sayısallaştırmayı öğrenmek 3. Eğitimin getirisinin ölçülmesinde beceri yanlılığı ve seçme yanlılığı gibi olası yanlılıkları tartışmak 4. Eğtimin olumlu dışsallığını anlamak 5. Eğitimin olumlu dışsallığının yani eğitimin sosyal getirisinin ölçülmesini öğrenmek 6. Sosyoekomik altyapı, cinsiyet ve etnik köken gibi öğrenci başarısının belirleyicilerini öğrenmek 7. Erken eğitimin etkilerini araştırmak ve öğrenmek 8. Akran etkisininin oynadığı rolü öğrenmek 9. Ekonomide nesiller arası aktarımın rolünü öğrenmek ve eğitimin neden önemli bir politika aracı olduğunu araştırmak |
Bu derste Türkiye'deki eğitim sistemi odak alınarak eğitim ekonomisindeki temel teoriler olan beşeri sermaye birikimleri ile eğitim üretim fonksiyonları ve bileşenleri incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğitim ekonomisine giriş | |
2) | Beşeri sermeye yatırımı teorileri: dinamik optimizasyon | |
3) | Beşeri sermaye yatırımı teorileri: Sinyal modelleri | |
4) | Eğitimin getirisinin tahmin edilmesi: Minceryen ücret regresyonu | |
5) | Eğitimin dışsallığı ve sosyal getirinin tahmini | |
6) | Eğitimin getirisinin tahmininde beceri yanlılığı ve seçme yanlılığı | |
7) | Eğitimin getirisinin ölçümünde doğal deneyler | |
8) | Eğitimin çocuk çıktıları ve başarısındaki etkileri | |
9) | Çocuk başarısında ebeveynlerin, sosyoekonomik altyapının ve eğitim sisteminin rolü | |
10) | Türkiye'de çocuk başarısının belirleyicileri: PISA sonuçları | |
11) | Çocuk başarısında erken çocukluk eğitiminin rolü | |
12) | Akran etkisinin öğrenci başarısındaki rolü | |
13) | Nesiller arası aktarım mekanizmaları ve eğitimin etkisi | |
14) | Derste işlenen konuların tekrarı ve final sınavına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 42 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |