Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
İletişimin Tanımı ve Önemi |
|
3) |
İletişimin Öğeleri ve İletişim Düzeyleri |
|
4) |
İletişimin Türleri: Sözlü İletişim |
|
5) |
İletişimin Türleri: Yazılı İletişim |
|
6) |
İletişimin Türleri: Sözsüz İletişim |
|
7) |
Görsel İletişim ve Kitle İletişimi |
|
8) |
Örgütsel İletişim I |
|
9) |
Örgütsel İletişim II |
|
10) |
İletişimin Engelleri |
|
11) |
Dinleme Becerisi |
|
12) |
Empati ve İletişim Beden Dili |
|
13) |
Tutumlar ve Sosyal Etkiler ve İkna Edici İletişim |
|
14) |
Kişilerarası İletişim Çatışmaları ve Çatışma Yönetimi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli İletişim Becerileri: Anlamak, Anlatmak, Anlaşmak, Ankara, Nobel Yayınevi, 2020.
2.Zuhal Baltaş, Acar Baltaş, Renkli Resimlerle Bedenin Dili, 53.B. İstanbul, Remzi Kitabevi, 2019.
3. Müjde Ker Dinçer, İletişimin Kalbi Sözsüz İletişim Becerileri, Ankara, Nobel Yayınevi, 2015..
4.Nazife Küçükaslan, Etkili İletişim Teknikleri, Bursa, Ekin Yayınevi, 2014
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|