GEP1611 Etkili İletişim BecerileriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1611 Etkili İletişim Becerileri Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NEBİ CEYLAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iletişim temel kavramları ve modellerini tanımlamak; yeni iletişim teknolojilerini incelemek; öğrencilere kişiler arası iletişim, ekip çalışması, problem çözme stratejileri ve iletişimdeki etik konular ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Etkili konuşma ve aktif dinleme becerilerini kullanır.
2. Yeni iletişim teknolojileri ile ilgili farklı görüşleri analiz eder.
3. İletişimdeki etik konuları tanımlar.
4. Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular.

Dersin İçeriği

İletişimin Tanımı ve Önemi, İletişimin Öğeleri ve İletişim Düzeyleri, İletişimin, İletişimin Türleri: Yazılı İletişim, İletişimin Türleri: Sözsüz İletişim Konu anlatımı, Görsel İletişim ve Kitle İletişimi Örgütsel İletişim ve İletişimin Engelleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) İletişimin Tanımı ve Önemi
3) İletişimin Öğeleri ve İletişim Düzeyleri
4) İletişimin Türleri: Sözlü İletişim
5) İletişimin Türleri: Yazılı İletişim
6) İletişimin Türleri: Sözsüz İletişim
7) Görsel İletişim ve Kitle İletişimi
8) Örgütsel İletişim I
9) Örgütsel İletişim II
10) İletişimin Engelleri
11) Dinleme Becerisi
12) Empati ve İletişim Beden Dili
13) Tutumlar ve Sosyal Etkiler ve İkna Edici İletişim
14) Kişilerarası İletişim Çatışmaları ve Çatışma Yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli İletişim Becerileri: Anlamak, Anlatmak, Anlaşmak, Ankara, Nobel Yayınevi, 2020.
2.Zuhal Baltaş, Acar Baltaş, Renkli Resimlerle Bedenin Dili, 53.B. İstanbul, Remzi Kitabevi, 2019.
3. Müjde Ker Dinçer, İletişimin Kalbi Sözsüz İletişim Becerileri, Ankara, Nobel Yayınevi, 2015..
4.Nazife Küçükaslan, Etkili İletişim Teknikleri, Bursa, Ekin Yayınevi, 2014
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 10 110
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.